سورنا بورس تاخیر در تحویل و قیمت بالا مهمترین دلیل نارضایتی خریداران خودرو - سورنا بورس

نتایج نظرسنجی از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از مشتریانی که خودروی خود را از ۱۶ شرکت عرضه‌کننده خریداری کرده‌اند، نشان می‌دهد رضایت مشتریان در تابستان ۹۶ نسبت به بهار ۱۳۹۶ تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر این اساس، گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایتمندی مشتریان در فرایند خدمات فروش خودروهای سواری، متوسط امتیاز ۶۶۶ از ۱۰۰۰ امتیاز در تابستان سال ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد که در این میان شرکت جهان نوین آریا، ارائه‌دهنده خودروهای برند نیسان با امتیاز ۷۱۸ رتبه نخست را در میان شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سواری با بیش از یک درصد سهم بازار را کسب کرد.

همچنین، در میان شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سواری با کمتر از یک درصد سهم بازار، شرکت آرین‌موتور تابان، ارائه‌دهنده خودروهای برند DS با امتیاز ۷۳۶ رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب کرده است.

در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش، شاخص‌هایی نظیر اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف‌شده و تحویل خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هزینه و زمان صرف‌شده دارای کمترین امتیاز بین شاخص‌های دیگر است. از سوی دیگر، این شاخص با ۲۸ درصد بیشترین تاثیر را بر رضایت‌مندی مشتریان در این حوزه ایفا می‌کند. همچنین ۲ خصوصیت تناسب هزینه پرداختی با خودروی خریداری‌شده و تحویل خودرو در زمان مقرر طبق قرارداد خرید که از خصوصیت‌های شاخص هزینه و زمان صرف‌شده در این مطالعه است، به جز خصوصیاتی که بیشترین نارضایتی را از دیدگاه مشتریان داشته است.

همچنین، شاخص اطلاع‌رسانی و پاسخگویی با بیشترین امتیاز، عملکرد مناسب شرکت‌ها در این حوزه را نشان می‌دهد.

در همین راستا بیشترین انتقاد مشتریان از شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سواری، تاخیر در تحویل خودرو است.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.