سورنا بورس استانداردهای ایمنی خط قرمز خودرویی وزارت صنعت است - سورنا بورس

«امیرحسین قناتی» افزود: پیشنهادهای وزارتخانه در قالب یک بسته آماده و به سازمان ملی استاندارد ارسال شد که دربرگیرنده زمان اجرای استانداردها، نوع استانداردها و برخی استانداردهایی است که اکنون زیرساخت آنها فراهم نیست.

به گزارش سورنا بورس، به گفته این مسئول، وزرات صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان همچنان به تعهدهای استاندارد خود پایبندند و در حال انجام اقدام‌های لازم هستند.

در پی اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، خودروسازان تولید و واردات برخی خودروهای غیراستاندارد را از دستور کار خارج کردند.

تا آغاز دی‌ماه پارسال خودروسازان باید مدارک استاندارد ۵۵ گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می‌دادند و خودروهایی که قادر به گذراندن این استانداردها نبودند، از دور خارج می‌شوند.

از این تاریخ به بعد، اگر هر یک از این خودروها بخواهد دوباره به خط تولید بازگردد، باید استانداردهای ۶۳ گانه را بگذراند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شد.

این مهلت تا اول دی ماه ۱۳۹۷ برای این خودروها باقی است اما از زمستان آینده، ۲۲ استاندارد دیگر نیز اضافه می‌شود و پشت سر گذاشتن ۸۵ استاندارد الزامی است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.