سورنا بورس احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودروهای خارجی - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودروهای خارجی پس از مدتها رکود شاهد ورود تقاضای خریداران شده است. هر چند در هفته سوم بهمن ماه دلار روند نزولی به خود گرفت اما تجار خودرو می‌گویند در آستانه شب عید تقاضا برای خرید خودروهای خارجی در بازار مشاهده می‌شود.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اما، فعلا تقاضا به حدی نیست که بر قیمت تاثیر بگذارد و پیش‌‌بینی می‌شود بعد از ۲۲ بهمن به دلیل افزایش میزان تقاضا خودروهای خارجی ۲۵ درصد گران می‌شود.

مهدی دادفر همچنین به تجارت‌نیوز گفت: با وجود جهش قیمت بازار خودروهای خارجی هنوز مشتری دارد و زمانی که خودرو سانتافه به ۳ میلیارد تومان رسید، این خودرو در بازار معامله می‌شد و تقاضا برای خرید این مدل خودروها وجود داشت.

اما با توجه به اینکه مسئولان وعده داده‌اند بهای دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد چه دلایلی برای افزایش قیمت خودروهای خارجی در شب عید وجود دارد؟ رئیس انجمن واردکنندگان خودرو سه دلیل را عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در شب عید موثر دانست.

دادفر گفت: افزایش تقاضا در آستانه شب عید، افزایش نرخ ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ و عدم واردات خودروها باعث می‌شود که خودروهای خارجی در بازار داخل سیر کاهشی نداشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 4 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.