سورنا بورس گران شدن قیمت نفت - سورنا بورس

به دنبال انتشار خبر کاهش صادرات نفت از سوی عربستان سعودی و درخواست اوپک از برخی کشورها برای افزایش پایبندی به توافق کاهش تولید در نشست روز گذشته، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۲۲ سنت معادل ۰٫۵ درصد افزایش، با قیمت ۴۸٫۸۲ دلار در بازارهای جهانی معامله شد. همچنین نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت با ۲۳ سنت افزایش به ۴۶٫۵۷ دلار رسید.

در نشست روز گذشته در سن‌پترزبورگ، وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان غیراوپکی، نتایج توافق کاهش تولید و لزوم تمدید آن -حتی پس از مارس ۲۰۱۸- را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این توافق، تولیدکنندگان موظف شدند، روزانه ۱٫۸ میلیون از تولید نفت روزانه خود را با هدف مهار مازاد عرضه و افزایش قیمت کاهش دهند.

وزیر نفت عربستان سعودی هم در این نشست اعلام کرد، صادرات نفت خود را در ماه آگوست به ۶٫۶ میلیون بشکه در روز خواهد رساند. این حجم از صادرات، نزدیک به ۱ میلیون کمتر از صادرات نفت این کشور در سال گذشته است.

کشور نیجریه نیز پذیرفت پس از رسیدن به سقف تولید ۱٫۸ میلیون بشکه در روز به این توافق بپیوندد. در حال حاضر این کشور روزانه ۱٫۷ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

وزیر انرژی روسیه هم گفت، در صورت پایبندی ۱۰۰ درصد تولیدکنندگان به این توافق، ۲۰۰ هزار بشکه دیگر از تولید روزانه اوپک حذف خواهد شد.

لازم به ذکر است، واردات نفت چین در سال جاری به ۴۰۰ میلیون تن، معادل ۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها حجم واردات این کشور تا سال آینده دو برابر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها