سورنا بورس کاهش ادامه‌دار قیمت طلا تا انتخابات آمریکا / خرید و فروش در بازار طلا متوقف شد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۰ آبان‌ماه در صرافی‌ملی ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان فروخته شد. این قیمت نسبت به آخرین قیمت نقش بسته بر تابلوی صرافی ملی در هفته گذشته، هزار تومان کاهش داشته است. همچنین امروز قیمت طلای ۱۸ عیار و سکه نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه به ترتیب ۲۴۶ و ۹۰۰ هزار تومان ارزان شد. همچنین انس جهانی طلا نیز حدود سه دلار کاهش یافت.

در عین حال نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا کاهش خواهد یافت، به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل کاهش قیمت دلار قیمت سکه و طلا امروز هم ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا هم روند نزولی داشته باشد و این روند نزولی تا انتخابات آمریکا هم ادامه داشته باشد.

مسعود یزدانی افزود: خرید و فروش طلا در بازار متوقف شده است. چون هم معامله‌گران و طلافروشان فروش را متوقف کرده‌اند و منتظر نتیجه انتخابات آمریکا و مسیر جهانی طلا و قیمت دلارند، هم مردم خرید را به بعد موکول کرده‌اند.

چرا نوسان طلا خوابید؟

او به چرایی کاهش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و افزود: در گذشته عده‌ای در اتاق‌های معاملات مجازی، طلا را کیلویی داد و ستد می‌کردند؛ در حالی که در عمل طلا فروخته نمی‌شد. هدف از این اقدام ایجاد نوسان در بازار طلا بود که با همکاری نیروی انتظامی بخشی از این اختلال‌گران دست‌گیر شدند. چنانچه باز هم این نوع شیطنت‌ها در بازار طلا رخ دهد، نیروی انتظامی با قدرت بیشتری وارد عمل خواهد شد.

یزدانی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: امروز قیمت سکه طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش در کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت. ربع سکه نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

آخرین خبر طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 402 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.