سورنا بورس چه خبر از بزرگان بورس؟ | شاهکار فرابورس؛ عرضه اولیه ای که نیامده صف فروش شد! - سورنا بورس

در چهارمین روز هفته، در ادامه روز‌های منفی بورس، شاخص بازهم کاهش یافت و بیش از ۲۰۰ نماد بازار در صف فروش قرار گرفتند.

به گزارش سورنا بورس؛ بر این اساس در حالی که در معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷۵۱ واحدی به یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۹۸ واحد رسید؛ تعداد ۲۰۹ نماد بورس در وضعیت متعادل قرار داشتند. این در حالی است که ۱۳۷ نماد مثبت و ۴۷۳ نماد نیز در وضعیت منفی قرار داشتند. از سوی دیگر، ۳۱ نماد با صف خرید و ۲۰۴ نماد نیز با صف فروش مواجه شدند.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 

۱. خودرو نماد متعلق به ایران خودرو در معاملات امروز، بیشترین تاثیر را در روند منفی بورس داشت. خودرو در این روز در حالی که حجم معاملاتی ۸۰۹ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۴.۷۶ درصدی بسته شد و به رقم ۱۹۲ تومان رسید. با این کاهش، خودرو چهارمین روز منفی متوالی را به ثبت رساند.

۲. خساپا نماد متعلق به سایپا نیز دیگر نماد خودرویی بازار بود که با وجود افزایش قیمت محصولات تولیدی خود، با عدم استقبال سهامداران مواجه شد و برای چهارمین روز متوالی منفی بسته شد. خساپا در این روز حالی که حجم معاملاتی ۳۳۴ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۴.۸ درصدی به رقم ۱۵۴ تومان رسید.

۳. خپارس نماد متعلق به پارس خودرو نیز سومین نماد خودرویی بود که با روند نزولی مواجه شد. خپارس در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۱۸۷ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۴.۸۲ درصدی مواجه شد و به رقم ۱۰۰ تومان رسید.

۴. فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان امروز توانست به رشدی که داشت، اندکی مانع از افت بیشتر شاخص کل بورس شود. فولاد در این روز در حالی که حجم معاملاتی ۶۶ میلیونی داشت در نهایت با رشد ۰.۶۱ درصدی به رقم ۹۸۵ تومان رسید.

۵. شپدیس نماد متعلق به پتروشیمی پردیس نیز امروز در شرایطی که حجم معاملاتی ۹۸۰ میلیونی داشت، با رشد ۱.۶۴ درصدی به رقم ۱۷۳۷۵ تومان رسید.  

۶. شبندر نماد متعلق به پالایش نفت بندرعباس امروز پس از سه روز نزولی، بالاخره مثبت بسته شد. شبندر در این روز در شرایطی با حجم معاملاتی ۶۲ میلیونی همراه شده بود، در نهایت به رشد ۲.۰۲ درصدی رضایت داد و به رقم ۶۰۶ تومان رسید.

۷. سغدیر نماد متعلق به توسعه سرمایه و صنعت غدیر که ۲۰ آذر ماه، به عنوان شانزدهمین عرضه اولیه سال و نخستین عرضه اولیه بدون سقف قیمتی راهی بازار شده بود، پس از اینکه دو روز متوالی برای سهامداران با صف خرید همراه بود، امروز با صف فروش دست و پنجه نرم کرد. این نماد تازه وارد در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۲۱ میلیونی داشت، با افت ۲.۵۸ درصدی بسته شد و به رقم ۱۵۶۱ تومان رسید.

۸. دارایکم نماد متعلق به صندوق واسطه گری مالی یکم در پایان معاملات چهارمین روز هفته، همچون سه روز گذشته منفی بود. دارایکم در حالی که حجم معاملاتی ۶ میلیونی داشت در نهایت با افت ۰.۶۷ درصدی به رقم ۱۰۵۹۹ تومان بسنده کرد.

۹. وبملت نماد متعلق به بانک ملت نیز در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۹۰ میلیونی داشت در نهایت با افت ۰.۸۴ درصدی به رقم ۲۷۱ تومان رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها