سورنا بورس پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۷ آذر | کی حال بورس خوب می‌شود؟ - سورنا بورس

در گفتگو با پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه بررسی شد:

به گزارش سورنا بورس، بورس امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۰ هم چندان چنگی به دل نزد و دیگر نه صعود‌های شارپی و نه از سقوط‌های سهمگین خبری هست. بورس در یک محدوده مشخصی گویا در نوسان است.  

شاخص کل امروز در نهایت با اُفت ۰.۳۵ درصدی به یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۱۷ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با کاهشی ۰.۷۱ درصدی به سطح ۳۶۱ هزار و ۱۸۰ واحدی سقوط کرد.  

امروز هم ارزش معاملات بورس چندان بالا نبود و خروج پول حقیقی نیز دوباره از بازار سرمایه رقم خورد.


  • گزارش کامل بورس امروز را از اینجا بخوانید.

پیام الیاس کردی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: متاسفانه ارزش معاملات بازار بسیار پایین است و در بازار معامله ای صورت نمی گیرد و حجمی هم نمی خورد و حجم معاملات سهام پایین است.

وی ادامه داد: عوامل بسیار زیادی روی بازار تاثیرگذار است اما واقعیت این است که یک اتفاق نظری بین تمام کارشناسان بازار سرمایه به وجود آمده و آن هم این است که بازار ارزنده است و سهام به یک حدی رسیده اند که واقعا ارزنده هستند. 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما فضای بی اعتمادی وجود دارد و هنوز هم نرخ بهره بین بانکی بالاست و شرایط برای بازار، شرایط خوبی نیست. 

الیاس کردی اظهار داشت: این روزها دیگر در صحبت های مسئولین موضوع بورس مطرح نمی شود و یک زمانی ما می دیدیم که مسئولین درباره بازار سرمایه صحبت هایی را انجام می دهند اما چند وقتی است که می بینیم دیگر صحبتی از بورس در کلام مسئولین نیست. 

وی گفت: همه این عوامل بحث نرخ بهره، بی اعتمادی به بازار، اوراق و عرضه اولیه هایی که بدون توجه به کشش بازار روانه بازار می شوند، دست به دست هم داده اند تا شرایط کنونی را شاهد باشیم. همچنین بازار یک مجموعه ابهاماتی پیرامون مباحث اقتصاد کلان دارد. هر زمانی که این موضوعات به صورت کلی رفع شود شرایط بازار قاعدتاً بهتر خواهد شد، در غیر این صورت به نظر نمی رسد که اتفاق خاصی در بازار بیفتد. 

این کارشناس افزود: می توانیم بگوییم که قیمت هایی که سهام می خورند در حال حاضر اعتبار چندانی ندارند چرا که حجم زیادی معامله نمی شود. 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها