سورنا بورس پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۹ آذر | بورس همچنان قرمز می‌ماند؟ - سورنا بورس

در گفتگو با حسین مریدسادات تحلیلگر بازار سرمایه بررسی شد:

به گزارش سورنا بورس، هر چند که روز شنبه بورس سبزپوش با لیدری خودرویی‌ها به کار خود پایان داد، اما شب گذشته در حالی که همگان منتظر بیان جزئیات بسته ۱۰ بندی در حمایت از بازار سرمایه از سوی وزیر اقتصاد بودند تنها به کلیاتی رسیدند که این کلیات فرش قرمز را برای بازار امروز پهن کرد!

شاخص کل در روز جاری دوباره کانال ۱.۳ میلیون واحدی را از دست داد و به سطح یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۶۲ واحد اکتفا کرد. همچنین شاخص کل هموزن نیز با ۳۴۸۵ واحد به سطح ۳۴۳ هزار و ۴۹۲ واحد سقوط کرد.  

باز هم خروج پول حقیقی این بار به میزان ۳۴۶ میلیارد تومان رقم خورد و ارزش معاملات بورس نیز زیر ۳ هزار میلیارد تومان باقی ماند.  


  • گزارش بورس امروز را از اینجا بخوانید.

بورس فردا هم قرمزپوش است؟  

حسین مرید سادات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: برای اینکه ببینیم معاملات فردا چگونه خواهد بود، باید یک نگاهی به معاملات روز‌های شنبه و یکشنبه بیاندازیم. وی ادامه داد: در روز شنبه بازار با اقبال سهامداران مواجه شد، ولی در بسیاری از نماد‌ها که صف خرید ایجاد شد، در نهایت ارزش پایین معاملات مایه نگرانی و به نوعی سرافکندگی شد! از این جهت که بازاری که این چنین مثبت می‌خورد و نباید ارزش معاملات ۳۵۰۰ میلیارد تومانی داشته باشد و باید بالای ۶ هزار میلیارد تومان خود را تثبیت می‌کرد که این امر محقق نشد.

مرید سادات گفت: امروز هم که متاسفانه بازار برای وزیر اقتصاد و صحبت‌های ایشان فرش قرمزی پهن کردند و نشان داد که بازار بیشتر به حمایت عملی احتیاج دارد تا وعده‌های آینده و صندوق تثبیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی. یا اینکه در بودجه ما بیاییم در ابتدا نرخ خوراک صنایع را بالا ببریم و بعد بریم به سراغ مجلس برویم و چانه زنی جهت کاهش نرخ را آغاز کنیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: همه این عدم ثبات‌ها و ابهامات در رفتار امروز بازار نمود پیدا کرد که سرتاسر نااطمینانی و فشار فروش را شاهد بودیم.

مرید سادات در انتها گفت: اگر بخواهم بازار فردا را پیش بینی کنم، با توجه به اتفاقات روز جاری می‌توانیم بازار پرعرضه‌ای را شاهد باشیم. نکته نگران کننده از دست رفتن کف‌های حمایتی بسیاری از نماد‌ها است. فولاد و شستا زیر هزار تومان و کرمان زیر ۸۸ تومان همه کف‌هایی است که متاسفانه به نوعی از دست رفته است یا می‌رود و این مایه نگرانی است. می‌توانم حداقل نیمه اول بازار را پرعرضه پیش بینی کنم و باید ببینیم در این چند ساعت باقیمانده تا آغاز بازار چگونه از بازار حمایت می‌شود. در نهایت خسته، اما امیدوار به فردای بازار هستیم.  

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها