سورنا بورس پیش‌بینی قیمت مسکن در تابستان - سورنا بورس

از آغاز سال ۹۷ بازار مسکن با افزایش قیمت مواجه شد. بانک مرکزی از افزایش ۲۹ درصدی در بازار مسکن طی فروردین ماه خبر داده و برخی کارشناسان افزایش نرخ دلار و تورم را عامل گرانی مسکن و افزایش اجاره بهاء مسکن می‌دانند. با شروع فصل تابستان چه تغییراتی در بازار مسکن و اجاره بهاء مسکن رخ خواهد داد؟

مهدی سلطان‌محمدی، کارشناس مسکن در گفتگو با سورنا بورس عنوان کرد: اجاره‌بهای مسکن از دو متغیر مهم تاثیر می‌گیرد. این دو عامل یکی تورم عمومی و دیگری قیمت مسکن است.

وی افزود: تاثیر از ناحیه تورم عمومی به این دلیل است که تورم به معنای کاهش ارزش پول است و مالکان با کاهش ارزش پول انتظار دارند بهای بیشتری برای ملک خود دریافت کنند. تاثیر آن از ناحیه مسکن به این صورت است که اجاره یا ارزش اجاری واحدها به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن مربوط می‌شود و بنابراین وقتی سرمایه‌گذاری بیشتری برای مسکن نیاز باشد قیمت اجاره‌بها هم متناسب با آن تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: نکته اینجاست که این دو عامل معمولا با هم متعادل نیستند و افزایش قیمت مسکن از این دو عامل تاثیر می‌گیرد و رقمی بین میزان تورم و قیمت مسکن برای اجاره‌بها در نظر گرفته می‌شود.

این کارشناس مسکن افزود: در سال‌هایی که تورم عمومی از افزایش نرخ مسکن بالاتر است رشد اجاره بها از قیمت مسکن کمتر خواهد بود و در سال‌هایی که تورم عمومی کمتر از افزایش قیمت مسکن است میزان اجاره از تورم عمومی بالاتر می‌رود.

سلطان‌محمدی افزود: سال ۹۷ در تهران افزایش قیمت مسکن ۳۰ درصد و افزایش تورم عمومی هشت درصد بوده‌ است. با توجه به آنچه گفته شد قیمت مسکن قطعا افزایش خواهد داشت و همینطور اجاره‌بها هم بیشتر خواهد شد البته نه در حد خرید مسکن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تغییر در قیمت مسکن و اجاره‌بها در تابستان رقمی بین حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۳۰ درصد انتظار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.