سورنا بورس پیش‌بینی قیمت طلا فردا 11 آذر 99 / قیمت طلا دوباره بالا رفت - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز در هر گرم ۲۳ هزار تومان افزایش یافت. علت افزایش قیمت طلا، افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار است. امروز قیمت دلار در بازار آزاد با نرخ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. حال باید دید آیا با نوسان قیمت دلار قیمت طلا هم افزایش می‌یابد؟

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به کاهش چشم‌گیر انس جهانی، قیمت طلا نباید افزایش یابد اما به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت طلا در بازار دوباره گران شد. به علت افزایش محدودیت‌ها و بسته بودن واحدهای صنفی تقاضایی در بازار طلا و سکه وجود ندارد. بنابراین در این شرایط افزایش قیمت طلا غیر منطقی است.

نادر بذرافشان معتقد است: چنانچه بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل شود، شیب کاهشی قیمت طلا و سکه بیشتر می‌شود. آنچه پیداست قیمت طلا روند با ثباتی دارد و ممکن است فردا هم در محدوده یک میلیون و ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

فعالان بازار طلا در حالی بر روند تثبیت قیمت طلا تاکید دارند که روز گذشته هم نایب رئیس اول اتحادیه طلا گفته بود: «با باز شدن بازارها چنانچه حادثه‌ سیاسی و اقتصادی رخ ندهد، قیمت طلا دیگر گران نمی‌شود و قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی باقی می‌ماند. فعلا قیمت طلا به حداقل رسیده است.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر درباره حباب سکه به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت طلا حباب سکه دوباره روند صعودی گرفت. امروز حباب سکه نزدیک به یک میلیون تومان شد.

قیمت سکه چقدر افت کرد؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز ۲۳ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۵۸ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

ربع سکه هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با ۵۰ تومان افت با قیمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.