سورنا بورس پیش‌بینی بورس در هفته جاری؛ امید کم‌رنگ تحلیلگران - سورنا بورس

مهکامه علیقلی: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، سورنا بورس خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نظرسنجی «سورنا بورس» از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه درباره روند بازار سهام نشان می‌دهد شاخص کل این هفته بیشتر روندی خنثی و بعضا صعودی خواهد داشت و صنایع مربوط به گروه‌های سنگ‌آهنی و فولادی و سهم‌های پتروشیمی به‌واسطه عملکرد مثبت در گزارش‌های مثبت ماهانه، پیشرو خواهند بود.

انتظار بازار از اعلام فهرست اقلام صادراتی که امکان فروش ارز، خارج از سامانه نیما دارند در کنار صنایع داخلی مانند سیمان و غذایی‌ها و… به واسطه افزایش نرخ‌های اعمال شده، از جمله عوامل مثبت تاثیرگذار در بازار سهام این هفته است.

از نگاه تحلیلیگران بازار سرمایه شرایط کلی بازار از منظر ریسک‌های سیستماتیک و سیاسی چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. این موضوع به شکل مستقیم در حجم معاملات و میزان ورود نقدینگی به بازارسهام اثرگذار است.

تحلیلگران معتقدند از نظر بنیادی، صنایع و شرکت‌ها شاهد انتشار گزارش‌های ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه هستند. از این‌رو، بررسی عملکردها نشان از عملکرد مطلوب نمادهای فولادی و سنگ‌آهنی و گروه پتروشیمی دارد.

براین اساس، بازار این هفته می‌تواند با اتکاء به این گزارش‌ها تقاضای بهتری در این گروه‌ها ثبت کند.

به گفته تحلیلگران، در صنایع داخلی به واسطه افت محسوس ارزش سهام این گروه‌ها و همچنین صدور مجوزهای افزایش نرخ، این انتظار وجود  دارد که شاهد بهبود نسبی معاملات در این دسته از صنایع باشیم و بخشی از نقدینگی با هدف کسب سود در کوتاه‌مدت به این دسته از صنایع مانند نمادهای فعال در سیمان، انبوه‌سازی، غذایی، کاشی سرامیک و… جذب شوند.

در مورد اخبار سیاسی حواشی برجام و خروج شرکت‌ها از تعهداتشان با ایران، خبرهای مثبتی نیز مبنی بر اینکه بانک آلمانی کماکان در مبادله مالی با ایران می‌مانند و همکاری خود را با ایران ادامه می‌دهند به گوش می‌رسد.

اما بریتیش پترولیموم از همکاری با ایران کنار‌ه‌گیری خواهد کرد و اعلام کرده است تمایلی به ادامه فعالیت با شرکت ملی نفت ندارد. از سوی دیگر وزیر خارجه انگلستان موضع دیگری داشته و اعلام کرده از شرکت‌های انگلیسی حمایت خواهد کرد. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که سهامدارانی غیراروپایی دارند و نگران از دست رفتن سهم بازارشان در آمریکا هستند به همکاری با ایران کمتر فکر کنند. در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به ریسک‌های سیاسی و اقتصادی بازار این هفته روند متفاوتی نداشته باشد.

چشم‌انداز هفته جاری

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
۱ مهدی میرزایی مدرس وتحلیلگر بازارسرمایه     خنثی صنایع داخلی
۲ حامد مددی مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه صعودی خودرویی- ساختمانی
۳ سلمان نصیرزاده مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه صعودی سنگ آهن- فولاد- پتروشیمی
۴ ولید هلالات مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه     خنثی تک سهم‌ها
۵ مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه خنثی تک سهم‌ها
۶ ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه خنثی فولادی
۷ محسن تقی نژاد مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه              خنثی تک سهم‌ها
۸ محمد گرجی آرا فعال و تحلیلگر بازارسرمایه خنثی پتروشیمی- فولادی و مسی
۹ محمد خبری زاد فعال و تحلیلگر بازارسرمایه خنثی فولادی- معدنی
۱۰ هادی نصیری فعال و تحلیلگر بازارسرمایه خنثی تک سهم‌ها- انبوه سازی- پتروشیمی
۱۱ محمدصابر گنجی فر تحلیلگر و مدیر معاملات برخط یک کارگزاری          صعودی پتروپالایشی- فلزات
۱۲ مهدی رضایتی تحلیلگر کارگزاری بانک پاسارگاد          صعودی فلزات اساسی
۱۳ مجید ملکی تحلیلگر ارشد تامین سرمایه کاردان خنثی نداریم
۱۴ محمدباقر خادمی تحلیلگر سبدگردان سهم‌آشنا           خنثی تک سهم‌ها- ساختمانی-سیمانی-قندی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.