سورنا بورس هشدار نسبت به خطر بروز خاموشی - سورنا بورس

آرش کردی، از احتمال بروز خاموشی در صورت عبور پیک مصرف برق از مرز ۵۴ هزار مگاوات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان پیک مصرف ممکن است تا ۵۸ هزار مگاوات برسد، اگر امسال از ۵۴ هزار مگاوات مصرف عبور کنیم، دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش سورنا بورس، وی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف برق بخصوص در فصل گرما و ساعات پیک تاکید کرد و افزود: مدیریت مصرف امری انتخابی است اما اگر انجام نشود، باید سراغ امر مدیریت اجباری به نام خاموشی برویم.

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: اکنون مدیریت مصرف یک ضرورت است، انتخاب نیست یعنی حتما باید به این ضرورت پرداخته شود تا خاموشی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: ترجیح‌‌مان این است که مشترکین با توجه به شناختی که در زمینه کم شدن آب سدها و از دسترس خارج شدن برخی نیروگاه‌های برق‌ابی دارند، به ما کمک کنند تا مصرف را مدیریت کنیم و به خاموشی اجباری روی نیاوریم زیرا اگر مدیریت مصرف آنگونه که مدنظرمان است صورت نگیرد، احتمال خاموشی قوی است.

کردی بیان کرد: البته تمام سعی ما این است به گونه‌ای مدیریت کنیم تا استان‌هایی که در آن خاموشی ایجاد می‌شود جزء مناطق گرمسیر نباشند و کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها نیز ممکن است به دلیل بار شبکه و در زمان پیک دچار محدودیت شوند، گفت: سعی می‌کنیم با تمهیدات اندیشیده شده این اتفاق نیفتد، ضمن اینکه اگر مدیریت مصرف جدی گرفته شود و مردم کمک کنند براحتی می‌توان از فصل گرما عبور کرد.

مدیر عامل شرکت توانیر ساعات پیک مصرف برق را در طی روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عنوان کرد و افزود: این ۴ ساعت، ساعات قرمز و بحرانی هستند که مردم باید مدیریت کنند و کمتر مصرف کنند. البته طی سالهای قبل همکاری کشاورزان و صنایع خیلی خوب بوده است، امیدواریم که امسال بخش خانگی هم بیشتر با ما همکاری کند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که در رفاه مردم و تولید ملی خللی ایجاد نشود.

 

منبع: ایلنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.