سورنا بورس نقش بورس کالا در حذف رانت و فساد - سورنا بورس

مهدی طحانی تحلیل گر بازار سرمایه، با اشاره به نقش بورس کالا در حذف رانت و فساد در صنایع اظهار کرد: کاری که بورس در معاملات انجام می‌دهد، حذف دلالان نیست. چرا که می‌تواند روند معاملات در بورس کالا را شفاف تر و منطقی‌تر کند.

به گزارش سورنا بورس، وی ادامه داد: خریداران برای احراز هویت باید قبل از معاملات، مقدار محصول و نرخ پایه را در بازار مشخص کنند با این کار بعدها می‌توان رصد کرد که آیا مقدار حجم معاملات در بازار، به صنایع بالادستی رسیده است یا خیر.

طحانی، با بیان اینکه نقش بورس کالا در حذف رانت، فساد و عدم شفافیت بسیار موثر است گفت: شفافیتی که در بورس کالا وجود دارد در حد قابل قبول است.

این تحلیل گر بازار سرمایه گفت:با پیدایش بورس کالا و ایجاد رقابت ناشی از آن ،بخش اعظمی از سود این مجموعه که تنها در جیب عده ای سرازیر می شد در خود آن صنعت حفظ شد.همین امر سبب رشد صنایع و سود آوری مطلوب آنها شد.

طحانی یادآورشد: اصل و ذات بورس کالا براساس رقابت سالم و شفاف بنا شده است به‌طوری‌که در این بازار، هم خریداران و هم فروشندگان سود خواهند برد.

این تحلیل گر بازار سرمایه درپایان گفت: بررسی اقدامات بورس کالا در سال‌های گذشته بیانگر اصلاح و ساماندهی زیرساخت‌های معاملاتی، شفافیت فعالیت‌ها و ایجاد رقابت در صنایع است. در حال حاضر بورس کالا جایگاه مهمی در اقتصاد کشور پیدا کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.