سورنا بورس نفت ۱۵۰ دلاری در راه است؟ - سورنا بورس

در گفتگو با حمزه کریمی کارشناس بازارهای جهانی:

به گزارش سورنا بورس، چند روز پیش بود که بانک جتریز آمریکا هشدار داد که قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد کرد و به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه‌ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت و به خاطر مشکل در تأمین نفت قیمت ۱۵۰ دلار خواهد رفت.

آیا نفت به ۱۵۰ دلار خواهد رسید؟

حمزه کریمی کارشناس و تحلیلگر بازار‌های جهانی در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: نفت برنت دریای شمال نتوانست از محدوده ۸۶  و ۸۷ دلار عبور کند و طبق پیش بینی‌هایی که وجود داشت سقف اکتبر ۲۰۱۸ اجازه رشد قیمت بیشتر نفت را نداد و با اخباری که مخابره شد خصوصا در خصوص آزادی بخش زیادی از ذخایر استراتژیک آمریکا و کشور‌های دیگر، چون چین، ژاپن و البته اروپایی منجر به افت قیمت نفت شد.

وی ادامه داد: همزمان بعد از این اخبار، خبری در خصوص کرونای جدیدی که به دنیا مخابره شد  منجر به این شد که قیمت نفت کاهش پیدا کند، چون با وجود شیوع کرونای جدید و همه گیری زیاد آن تقاضا در بازار نفت کاهش پیدا می‌کند و باعث افت قیمت می‌شود.

کریمی اظهار داشت:، اما اینکه در آینده درباره قیمت نفت چه اتفاقی رخ خواهد داد، چند نکته وجود دارد: اول اینکه آیا هنوز تقاضا وجود دارد و این تقاضا به سطوح قبلی باز خواهد گشت؟ که این بستگی به کرونای جدید دارد و باید موضع کرونای جدید به دلیل نامشخص بودن آن، مشخص گردد. هنوز کرونای جدید ناشناخته است و باید اخبار بیشتری درباره آن مخابره شود تا مشخص شود که می‌تواند تقاضای نفت را افزایش دهد یا کاهش؟ ولی در هر صورت کشور‌های وارد کننده نفت در تلاش هستند تا با تولیدکنندگان نفت در ارتباط باشند تا از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کنند.

این کارشناس بازار‌های جهانی افزود: نفت اگر بخواهد صعود داشته باشد باید حتما نفت برنت دریای شمال از محدوده ۸۶ دلار عبور کند تا به ۱۰۰ دلار برسد و نفت آمریکا هم از محدوده ۸۵ دلار عبور کند که این امر محقق نشده است. مورد دیگر این بود که جلسه‌ای که اوپک در این ماه میلادی انجام شد علی رغم نگرانی از امیکرون که گفته بود تولید را کاهش می‌دهند، اما بدون تغییر باقی ماند و همان نظر قبلی و ۴۰۰ هزار بشکه را تثبیت کردند.

کریمی در انتها گفت: به نظر می‌رسد که قیمت نفت فعلا نمی‌تواند قیمت‌های بالاتر را ببیند و نفت ۱۵۰ دلاری اگر بخواهد محقق شود خیلی از کشور‌ها  ممکن است تولیداتشان از ناحیه واردات نفت دچار اختلال شوند. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که نفت ۱۵۰ دلاری دیده شود، اما نفت ۱۰۰ دلاری محقق شود، اما هنوز باید منتظر ماند و دید که ویروس جدید چه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها