سورنا بورس مجمع وصنعت | برنامه شرکت برای افزایش سرمایه چیست؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه وصنعت (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت) با حضور ۸۰ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای دبیری به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای زردوغی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

وضعیت کلی پرتفوی سرمایه گذاری شرکت (میلیون ریال):

مقایسه بهای تمام شده و ارزش روز دارایی‌های بورسی (میلیون ریال):

شایان ذکر است شرکت دارنده بزرگترین هلدینگ در زمینه دارایی‌های مبتنی بر طلا در بین شرکت‌های بورسی می‌باشد.

ترکیب غیر بورسی شرکت:

شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه مربوط به بخش استارتاپ‌ها می‌باشد.

در بخش سرمایه گذاری‌های جسورانه شرکت در شیپور ۵۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و مالک ۲ درصد این شرکت می‌باشد. در الو پیک ۵۰ میلیارد ریال و ۴ درصد، در چای بالکا ۴۰.۷ میلیارد ریال و ۴۵ درصد، در داستان من ۳۰ میلیارد ریال و ۲۳ درصد، در استودیو بازی سازی کاریزما ۸.۸ میلیارد ریال و ۳۵ درصد و در سه سوت جایز ۴.۷ میلیارد ریال و ۱۰ درصد دیگر سرمایه گذاری‌های شرکت می‌باشند.

سرمایه گذاری‌های خارج از بورس شرکت:

  • پایانه صادراتی گلشن آرا.
  • موسسه محتوا نگاران نوآور و طرفداری.
  • انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی البرز.
  • موسسه آموزش عالی آزاد آتیه ایرانیان.
  • پروژه فیلم زندگی نامه علیرضا بیرانوند.
  • شرکت صنایع سیمان گیلان سبز.
  • استخراج فرآورده‌های مواد اولیه شیشه.
  • شرکت توسعه تجارت آونگ ارژنگ.
  • بیمه اتکایی رایا (در شرف تاسیس).

مجموع سرمایه گذاری‌های خارج از بورس شرکت ۶۹۱ میلیارد ریال می‌باشد.

عملکرد شرکت اصلی درسال مالی مورد گزارش:

در سال مالی مورد گزارش با انجام فعالیت فعالانه خرید و فروش اوراق بهادار به ارزش مجموع ۴۸.۷۶۲ میلیارد ریال سود معادل ۴.۹۲۶ میلیارد ریال از محل فروش سرمایه گذاری‌ها شناسایی شده که نتیجه آن در عملکرد برتر شرکت از شاخص بورس منعکس شده است.

کاهش ۴۴ درصدی درآمد عملیاتی شرکت ناشی از حذف سود واگذاری شرکت نیروکلر (۵.۵۰۱ میلیارد ریال) در سال مالی مورد گزارش می‌باشد.

خالص ارزش دارایی‌های وصنعت در سال مالی مورد گزارش ۱۵ درصد افزایش داشته در حالی که شاخص کل کاهشی ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس مقایسه ارزش پرتفوی روز شرکت با بهای تمام شده، در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ارزش روز پرتفو (۳۴.۱۴۴.۱۲۴ میلیون ریال) ۴۴ درصد بیشتر از بهای تمام شده بوده است. بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت ۲۳.۶۳۹۶۸۱ میلیون ریال می‌باشد.

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر قرائت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیأت رئیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند ۴ در رابطه با سرفصل سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت گروه و شرکت اصلی شامل سرمایه‌گذاری در اسناد خزانه اسلامی بوده که سود تحقق یافته حاصل از نگهداری اوراق مذکور، در سال مورد گزارش به مبلغ ۴۸۸ میلیارد ریال شناسایی نگردیده و همچنین سود مربوط به سال‌های قبل به میزان ۴۰۶ میلیارد ریال در سال مالی مورد گزارش شناسایی گردیده است در این خصوص عنوان شد: با توجه به این که این اوراق فروخته نشده اند لذا شرکت سودی شناسایی نکرده است.

سوالات مطرح شده در مجمع:

برنامه شرکت برای افزایش سرمایه چیست؟ طبق گزارش توجیهی افزایش سرمایه منتشر شده در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ مراحل اجرایی افزایش سرمایه از ۶۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال (۲۰۰ درصد) از محل سود انباشته در دست اقدام است. این افزایش سرمایه در ماه‌ها آتی اجرایی خواهد شد.

برنامه شرکت برای پرداخت سود سهام چیست؟ پرداخت سود سهام سال جاری از طریق سجام پرداخت خواهد شد و مطالبات قبلی نیز از طریق بانک تجارت قابل دریافت می‌باشد. پرداخت سود سال‌های قبل به مرور پرداخت می‌شود و تا کنون رقم بزرگی از منابع شرکت به بانک شارژ نمی‌شود، پرداختی به بانک به صورت هفتگی شارژ می‌شود.

آیا شرکت از منابع بانکی نیز استفاده می‌کند؟ سیاست هلدینگ استفاده حد اکثری از تسهیلات می‌باشد. تا سال گذشته بانک مرکزی سخت گیری‌هایی داشته که این امر نیز در سال جاری تسهیل شده و شرکت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در انتها به ازای هر سهم ۵۷۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آزمودگان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها