سورنا بورس مجمع تماوند | آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه تماوند (شرکت تامین سرمایه دماوند) با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای پورعبداللهیان به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای انصاری مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

وضعیت اقتصاد جهان

اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ در حال بهبود و بازگشایی‌های پس از همه گیری ویروس کرونا قرار دارد؛ اگرچه سرعت این بازگشایی‌ها تحت تاثیر نوع دلتای این ویروس کند شده است. از طرفی پاندمی کرونا منجر به ایجاد اختلالات فراوانی در سمت عرضه و حلقه‌های حیاتی و مهم زنجیره‌های تامین صنایع مختلف در دنیا شده است که این موضوع منجر به ایجاد تورم بیش از حد معمول در بسیاری از کشور‌ها شده است. به طور کلی، خطرات برای چشم انداز اقتصاد‌های مختلف افزایش یافته است و بده بستان‌های سیاست گذاران اقتصادی را پیچیده‌تر کرده است.

یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مطرح، واگرایی میان چشم انداز‌های اقتصادی کشور‌ها است. مطابق آخرین پیش بینی‌های صندوق جهانی پول در اکتبر ۲۰۲۱ انتظار می‌رود تا تولید ناخالص داخلی در اقتصاد‌های پیشرفته در سال ۲۰۲۲ مقادیر پیش از پاندمی کرونا را بازیابی کند و در سال ۲۰۲۴، ۹ درصد نیز از آن فراتر رود. اما در مقابل، انتظار میرود تا تولید ناخالص داخلی اقتصاد‌های نو ظهور و در حال توسعه تا سال ۲۰۲۴ همچنان ۵.۵ درصد پایینتر از سطوح قبل از پاندمی کرونا را تجربه کند.

اقتصاد ایران

اقتصاد ایران در سال گذشته، از یک رکود دوساله به دلیل کاهش محدودیت‌های مرتبط با اعمال قرنطینه و افزایش تدریجی تولید و فروش نفت طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خارج شد. با این حال، فعالیت اقتصادی ضعیف، تا حدی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، درآمد پایین نفتی و صرف هزینه‌های مربوط به مهار همه گیری ویروس کووید- ۱۹ کسری بودجه را افزایش داده و منجر به فشار‌های قابل توجه تورمی و کاهش ارزش پول شده است.
به پیش بینی بانک جهانی، انتظار می رود رشد اقتصادی ایران در سال آینده نیز همچنان در سطح کم باقی بماند و با احتمال ظهور سویه‌های بیشتر ویروس کرونا، عدم قطعیت در تحقق تحریم ها، تنش‌های اخیر در افغانستان و تاثیر تغییرات آب و هوایی به چالش کشیده شود.

اقتصاد ایران پس از تجربه بیش از دو سال رکود اقتصادی طی سال‌های ۲۱-۲۰۲۰ بهبود‌هایی را در بخش‌های مختلف تجربه کرده است. بهبود تدریجی تقاضای جهانی و محدود شدن اعمال قرنطینه ها، باعث رشد قویتر در بخش نفت (۱۱.۲ درصد) و صنعت (۷.۱ درصد) شد که در نهایت تولید ناخالص داخلی را طی سال‌های ۲۱-۲۰۲۰ با رشد ۳.۴ درصدی همراه کرد.

در بخش هزینه ها، از مصارف دولتی و خصوصی به ترتیب ۳.۲ و ۴.۰ درصد کاسته شد و ممنوعیت واردات منجر به کاهش واردات ۲.۲۹ درصد برای یک سال دیگر گردید که کاهش صادرات ۴.۵ درصد را جبران کرد. آخرین داده‌های تولید صنعتی نشان دهنده کاهش فعالیت اقتصادی پس از گسترش نوع دلتا در آگوست ۲۰۲۱ بوده، اگرچه که در همین زمان تولید نفت به تدریج به ۴.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

پیش بینی می‌شود متوسط رشد تولید ناخالص داخلی ایران در میان مدت کمتر از ۳ درصد در سال باقی بماند. در گزارش بانک جهانی، ایمن سازی آهسته کووید ۱۹ در برابر سویه دلتای ویروس کرونا و احتمال قرنطینه احتمالی در کنار نرخ سرمایه گذاری پایین، محرک‌های اصلی چشم انداز اقتصاد ایران عنوان شده اند.

شرکت‌های تامین سرمایه در ایران

 شرکت تامین سرمایه دماوند به لحاظ سرمایه در رتبه هشتم قرار دارد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت‌های تامین سرمایه

 همانگونه که مشاهده میشود مطابق آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده سالانه شرکت‌های تأمین سرمایه، در سال ۱۳۹۹ جمع درآمد‌های شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه به بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال رسیده است

ترکیب درآمد‌های عملیاتی شرکت‌های تامین سرمایه در ایران

با نگاهی به ترکیب درآمد‌های عملیاتی شرکت‌های تأمین سرمایه در شکل زیر می‌توان دریافت بیشترین سهم از درآمد‌های عملیاتی شرکت‌های تامین سرمایه، متعلق به فعالیت‌های سرمایه گذاری با ۶۲ درصد می‌باشد. در رده بعدی نیز درآمد‌های عملیاتی ناشی از بازارگردانی اوراق بهادار با سهم ۱۶ درصدی قرار دارد. درآمد تعهد پذیره نویسی و کارمزد حاصل از مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

تعداد صندوق‌های تحت مدیریت شرکت‌های تامین سرمایه به تفکیک نوع صندوق

 شرکت تامین سرمایه دماوند در راستای افزایش دارایی‌های تحت مدیریت خود و توانایی ارائه انواع ابزار‌های مختلف سرمایه گذاری به مشتریان خود، اقدام به تاسیس و راه اندازی صندوق‌های زیر نموده است
صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با درآمد ثابت سپید دماوند (سپیدما).
صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند.
صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سهامی اوج دماوند.
صندوق سرمایه گذاری قابل معامله مختلط گنبد مینای دماوند.
سایر صندوق‌های در دست تاسیس.

عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش

شرکت تأمین سرمایه دماوند، در سال مالی مورد گزارش موفق به تحقق رشد ۲۹۸ درصدی در مجموع درآمد‌های عملیاتی، رشد ۲۹۶ درصدی در سود عملیاتی و رشد ۲۸۴ درصدی در سود خالص شده است.
سود هر سهم بر اساس سرمایه ثبت شده در پایان سال مالی ۱۴۰۰ برابر با ۱۰۰ ریال است که نسبت به سال گذشته ۲۵۷ درصد رشد داشته است. همچنین بازده سرمایه، بازده حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی‌های شرکت نسبت به سال مالی گذشته، رشد قابل توجهی داشته اند که نمایانگر کارایی مدیریت دارایی‌ها به منظور کسب بازدهی هدف شرکت بوده است.
شرکت در بخش تامین مالی رتبه اول را دارا می‌باشد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت

برنامه‌های آتی شرکت

  • افزایش دارایی‌های تحت مدیریت در صندوق‌های تحت مدیریت.
  • افزایش حجم انتشار اوراق بدهی.
  • تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری
  • صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت صدور و ابطالی
  • صندوق سرمایه گذاری اهرمی
  • صندوق سرمایه گذاری خصوصی (PE)
  • صندوق سرمایه گذاری شاخصی
  • صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت قابل معامله نوع دوم
  • توسعه زیر ساخت فن آوری اطلاعات در شرکت.
  • جذب و پرورش نیروی انسانی.
  • خرید ساختمان دفتر مرکزی.
  • توسعه خدمات ارائه شده در بخش مشاوره مالی.

سوالات مطرح شده در مجمع:

پیش بینی روند سود برای سال‌های آینده به چه صورت است؟ مرجع پیش بینی سود در گزارش افزایش سرمایه قید شده است.

در خصوص صندوق طلا توضیح داده شود. صندوق طلا در برنامه‌های شرکت می‌باشد و با توجه به اینکه این اقدام الزام دارد که صندوق قابل معامله سهمی با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان داشته باشد قطعا برای این اتفاق درخواست خواهد شد.

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ در سال‌های آتی افزایش سرمایه‌ای خواهد بود و صرف کفایت سرمایه شرکت می‌شود.

حجم انتشار اوراق توسط شرکت چقدر می‌باشد؟ تا کنون عددی قطعی نشده و پس از اخذ مجوز‌ها اعلام خواهد شد. در حال حاضر ۴ مورد تامین مالی در جریان می‌باشد و پیش بینی شرکت رشد در این حوزه می‌باشد.

در انتها به ازای هر سهم ۷۵ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی رهیافت به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها