سورنا بورس مجمع اوان | عرضه اولیه آسیاتک چه زمانی است؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، مجمع عمومی فوق ­العاده  اوان (شرکت مبین وان کیش) با حضور ۵۸ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای کلانتری برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه:

یکی از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فعال در زمینه فن آوری اطلاعات حوزه فینتک (فن آوری اطلاعات مالی) می‌باشد. فینتک یعنی کاربرد نوآورانه فن آوری در خدمات مالی و به آن دسته از فن آوری‌ها اشاره دارد که خدمات مالی را تسهیل می‌کنند یا شکل جدیدی از آن‌ها را ارائه می‌دهند. با رشد تکنولوژی و ایجاد امکانات جدید خدمات بانکی شکل نوینی یافته است. در بازار مالی تحلیل اطلاعات و پیش بینی شرایط از موضوعات بسیار مهم است و می‌تواند به موفیت سرمایه گذاری منجر شود. به عبارت دیگر هدف نهایی در حوزه فینتک ایجاد قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری برای کاربران به عنوان کاربران نهایی خدمات مالی است.

استفاده از تکنولوژی یکی از راه‌هایی است که امکان تحقق این امر را فراهم می‌سازد، زیرا درصد دقیقی از شرایط بازار و رفتار مشتریان ارائه می‌کرده و با ایجاد ابزار‌های نوین به تصمیم گیری و اجرای آن کمک می‌کند.

فینتک حوزه‌های تخصصی گوناگونی را شامل می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها پرداخت خرد می‌باشد. شرکت مبین وان استراتژی منسجمی جهت ورود به حوزه فینتک تدوین نموده است و اولین حوزه تخصصی که قصد آن را دارد حوزه پرداخت خرد می‌باشد. در همین راستا پروژه‌هایی همچون درگاه واسط پرداخت، اپلیکیشن پرداخت بر بستر موبایل، بانکداری باز، ورود به بازار پوز و … را تعریف کرده است که با ایجاد بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب از بازیگران حوزه فینتک باشد. هدف از افزایش سرمایه تسریع در اجرای پروژه ورود به بازار پوز در قالب حوزه فینتک می‌باشد. پیش بینی شرکت برای سال ۱۴۰۱ درآمد ۳۱ میلیارد تومانی از محل درآمد دستگاه پوز و سود خالص ۲ میلیارد تومانی می‌باشد.

سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن:

زمان، ظرفیت و نحوه بهره برداری:

شرکت مبین وان کیش در حال حاضر به صورت آزمایشی اقدام به واگذاری دستگاه‌های پوز نموده و برنامه دارد پس از انجام افزایش سرمایه اقدامات لازم در خصوص افزایش ظرفیت و بهره برداری را به میزان جدول فوق انجام دهد.

نسبت‌های مالی:

شرکت طی سال‌های اخیر حاشیه سود ۱۰ درصدی داشته و هم چنین درآمد‌های عملیاتی شرکت نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

خالص جریانات نقدی، دوره بازگشت سرمایه:

سوالات مطرح شده در مجمع:

برنامه شرکت برای حفظ ارزش ذاتی و بازاری سهام شرکت چیست؟ حفظ ارزش ذاتی محصول کسب و کار، درآمد و روند سود دهی و وضعیت کلی کسب و کار و اقتصاد جامعه و حمایت سهامداران حقوقی می‌باشد که طی جلسات اخیر تفاهم خوبی صورت گرفته است.

برنامه شرکت برای ورود به ارز دیجیتال و ساخت توکن چیست؟ شرکت مبین وان اولین شرکت در حوزه آی تی بوده  که در سال گذشته اولین توکن رمز ارز‌ها را منتشر کرده است. سال جاری نیز شرکت به دنبال کسب مجوز جهت ورود به این حوزه‌ها می‌باشد. مکاتبات جهت اخذ تاییدیه‌ها صورت گرفته و طی ۳ ماه آینده خبر‌های خوبی به سهامداران داده خواهد شد.

آسیاتک چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟ برنامه شرکت عرضه آسیاتک در سال جاری می‌باشد.

بازاریابی برای دستگاه پوز انجام شده است؟ قرارداد با نماینده‌ها صورت گرفته و پس از افزایش سرمایه اقدامات جدی تری جهت انعقاد قرارداد‌های جدید صورت خواهد گرفت.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال  در دو مرحله، مرحله اول افزایش ۱۲۵ درصدی و از محل سود انباشته و مرحله دوم ۷۵ درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها