سورنا بورس قیمت هر کیلو مرغ زنده به ۱۵ هزار تومان رسید - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است.

وی قیمت مرغ زنده را تابع وزن وسایز دانست و گفت: هر چه قدر سایز مرغ کوچک‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است به طوری‌که مرغ‌های با وزن کمتر با نرخ ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

حجت میزان جوجه‌ریزی را مطلوب اعلام کرد و افزود: با توجه به تداوم شرایط کرونا، کاهش مصرف مرغ نسبت به روند عادی و تعطیلی بسیاری از مراکز پر مصرف، قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته چرا که تولید وابسته به مصرف خانوار است.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: از ابتدای دی برمبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما در واقعیت آنچه در ۲ ماه گذشته مغفول مانده است، افزایش قیمت مصوب نهاده‌های دولتی ذرت و کنجاله سویاست که بر نرخ تمام شده تولید تاثیر به‌سزایی دارد.

به گفته وی، ستاد تنظیم بازار تا ۴۰ روز بعد از افزایش نرخ مصوب نهاده دامی باید نرخ جدید مرغ را اعلام می‌کرد که با این وجود حداقل یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ فعلی است که متاسفاته برنامه‌ریزی و اعلام قیمت به تاخیر افتاده و منجر به ضرر و زیان مرغداران شده است.

حجت ادامه داد: گرچه وظیفه تولیدکننده تولید است و مرغداران بارها ثابت کردند که در هر شرایطی پای تولید هستند، اما اعلام قیمت واقعی ممکن است خانوارهای آسیب پذیر را در امر خرید دچار مشکل کند که پرداخت یارانه به دهک‌های ضعیف از کاهش سرانه مصرف جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه‌ریزی نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که به علت کرونا در دنیا حاکم است، با پیک مصرف مرغ مواجه نیستیم که بخواهد بر تنش و التهاب قیمت در بازار تاثیر بگذارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : کشاورزی تاريخ : 28 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.