سورنا بورس قیمت نفت در بازارهای جهانی در مرز ۴٠ دلار قرار گرفت - سورنا بورس

حجم بالای عرضه نفت خام و نشانه هایی از افزایش تولید نفت در آینده نزدیک، سبب کاهش قیمت نفت خامهای شاخص برای پنجمین هفته متوالی شد؛ قیمت نفت در بازارهای جهانی در مرز ۴٠ دلار قرار گرفت.قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٨ ژوئیه (جمعه، هشتم مردادماه) با ٢ دلار و ١١ سنت کاهش به ۴٢ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ۵٣ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٩٨ سنت کاهش به ٣٩ دلار و١٠ سنت برای هر بشکه رسید، که کمترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص دارد؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣۵ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۴٠ دلار و ٢۴ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٢ دلار و ۴۴ سنت کاهش نشان می دهد.
هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٨ ژوئیه با ٢ دلار و ۴۶ سنت کاهش، ۴٢ دلار برای هربشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢ دلار و ٧٠ سنت کاهش به ۴٢ دلار و ۶٢ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.
همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ٢ دلا و ٣۶ و ٢ دلار و ٢۶ سنت کاهش به ۴٠ دلار و ١۶و ۴١ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید.
تحلیگران بر این عقیده اند که با توجه به عرضه مازاد انواع فرآورده های نفتی در اکثر مناطق جهان و سودهای پالایشی نه چندان چشمگیر در این مناطق، پالایشگران به کاهش میزان بهره برداری از پالایشگاههای خود اقدام خواهند کرد.
رویترز در بررسی های خود پیش بینی کرده است که کشورهای عضو اوپک در ماه ژوئیه بالاترین سطح تولید در چند ماه گذشته را خواهند داشت. زیرا عراق، به افزایش تولید اقدام کرده و نیجریه نیز حجم صادرات نفت خام خود را نسبت به ماههای قبل افزایش داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 17 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.