سورنا بورس قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/10 - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و تحت تاثیر خوش‌بینی بازار به ساخت واکسن‌های موفق و بهبود اقتصادی سریع‌تر، در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۱۷۶۶ دلار و ۲۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای نوامبر تاکنون ۵.۹ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت “سی‌ام‌سی مارکتس”، واکسن باعث خوش بینی به بهبود اقتصادی شده و جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا را تضعیف کرده است. شکسته شدن مرز ۱۸۰۰ دلار هم این تصور را قوت بخشیده و باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است.

خوش‌بینی به عرضه واکسن کووید۱۹ ارزش دلار را به پایین‌ترین حد در بیش از دو سال اخیر رسانده و بازارهای سهام جهانی را در مسیر رکورد رشد ماهانه قرار داده است.

عامل دیگری که ریسک‌پذیری بازار را تقویت کرد، آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای چین در نوامبر با سریع‌ترین روند در بیش از سه سال اخیر توسعه پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند که هفته جاری به بیان توضیحاتی در کنگره آمریکا می‌پردازد.

به گفته مک کارتی، این ریسک که بانک مرکزی برنامه آمریکا خرید اوراق قرضه را کند یا حتی متوقف کند، دلیل دیگری برای احتیاط معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز طلا است.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود. بانک سیتی انتظار دارد ریزش قیمت طلا در دسامبر ضعیف شود و این فلز در مرز ۱۷۰۰ دلار از حمایت پیدا کند و سپس در مدت سه تا شش ماه بعدی حرکتش به سمت مرز ۲۰۰۰ دلار را تجدید کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۳.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۱ دلار و ۹۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، در ۹۵۴ دلار و ۶۴ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۴۱۶ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۹، با ۴۵۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۰۰۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۹، با ۵۴۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۹،۸۹۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۲۰۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.