سورنا بورس فراخوان دولت به ۲۵۰ هزار بیکار با طرح نوسازی بافت‌های فرسوده - سورنا بورس

هوشنگ عشایری در پاسخ به این پرسش که برنامه بازآفرینی شهری چه میزان اشتغالزایی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: قرار است بر اساس طرح بازآفرینی شهری،‌ سالانه ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ساخته شود.

به گزارش سورنا بورس، وی بیان کرد: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ساخت و ساز در این بافت‌ها بر اساس فرمول‌های اقتصادی، هر واحد مسکونی با میانگین ۷۰ تا ۸۰ مترمربع باعث ایجاد اشتغال ۲٫۵ نفر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: با توجه به این‌که ۱۰۰ هزار واحد در سال تولید می‌شود،‌ بنابراین سالانه ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود و این برنامه ارتباط مستقیمی با اشتغالزایی در کشور دارد.

عشایری همچنین در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان مسکن به ورود دولت به بازآفرینی شهری، گفت: این‌که گفته می‌شود دولت باید در یک بُعد وارد شود، یک برداشت اشتباهی است. دولت مسئول همه امورات کشور است و بنابراین هیچوقت به صرف نگاه اقتصادی وارد حوزه‌ای نمی‌شود.

وی با بیان این‌که دولت به حوزه فرهنگ، اقتصاد، اجتماعی و… وارد می‌شود ادامه داد: جریان بازآفرینی شهری یک برنامه اقتصادی،‌اجتماعی و نهادی به شمار می‌رود که فنی و مهندسی نیز هست.

لذا وقتی دولت به موضوع بازآفرینی شهری توجه می‌کند یعنی این‌که به موضوعات اقتصادی،‌فرهنگی، اجتماعی و … توجه می‌کند.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.