سورنا بورس علی عسگری از مدیرعاملی فارس استعفا داد؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، عبدالعلی علی عسگری رئیس پیشین سازمان صدا و سیما که در هفته جاری به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی فارس منصوب شده بود استعفا داد! خبر کوتاه بود اما رسانه ها را در نوردید! خبر استعفا علی عسگری صحت دارد؟

انتخاب علی عسگری به عنوان مدیرعامل فارس

۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ بود که طی خبری اعلام شد جعفر ربیعی از هلدینگ پتروشیمی فارس رفت و عبدالعلی علی عسگری رئیس پیشین صدا و سیما جانشین وی شد.

پای حکم علی عسگری را محمدمهدی رحمتی امضا کرده است. رحمتی از مدیران قدیمی کشور است که از سال ١٣٧٠ تا ١٣٩٣ در حوزه های مهم سازمان برنامه مسئولیت است.

خبر این انتخاب به اندازه کافی تکان دهنده بود، چرا که علی عسگری در رزومه کاری خود هیچ وقت ارتباطی با صنعت پتروشیمی نداشته و همین مسئله موجب شد تا انتقادات فراوانی از این انتخاب صورت گیرد. 

افراد معروفی که انتقاد کردند!

محمد سرافراز، رئیس پیشین سازمان صداوسیما در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «جناب علی عسگری همانطور که رسانه ملی را با کمک خانواده و دو مرجع تصمیم ساز،از فروپاشی نجات داده و مخاطب آنرا به بیش از هشتاد درصد رساند و معضلات کشور را یکجا حل کرد، اکنون در تراستِ خصولتیِ پتروشیمیِ خلیج فارس، مشکل مالی دولت را هم حل خواهد کرد!»

محمد سرشار، مدیر شبکه‌های کودک و نوجوان صداوسیما نیز در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود با هشتگ‌های «ما چگونه ما شدیم» و «طنز تلخ» نوشت: «هولدینگ پتروشیمی کودک و نوجوان سراغ ندارید؟!»

حمید رسایی نماینده اسبق مجلس نیز در توئیتی نوشت: «همان کسانی که با لابی پنهان خود، علی‌ عسگری را به ریاست صدا و سیما رساندند و تمام تلاش‌شان را کردند تا اشتباه‌ترین رییس سازمان صداوسیما باز هم ابقا شود، همانها او را به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رساندند. و چه می‌کشد سیدعلی…»

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، در توئیتر شخصی خود نوشت: «برخلاف دیگران از اهدای صندلی هولدینگ خلیج فارس بزرگ‌ترین پتروشیمی ایران به علی عسگری تعجب نکردم. انصاف دهید! عسگری که از سال ۹۵ در صدا و سیما رییسی را تبلیغ می‌کرد، به اندازه رییس کمیته چند رسانه‌ای ستاد رییسی، حق خود را گرفت فقط مردم سر سفره انقلاب نامحرمند.»

علی اکبر رائفی‌پور، از حامیان دولت ابراهیم رئیسی نیز در توئیتر نوشت: «بنده به هیچ جناحی تو این مملکت نه وابستگی دارم و نه بهشون بدهکارم هیچ آدم عاقلی هم دنبال دشمن درست کردن برای خودش نیست اما واقعا نمی تونم ببینم با یک سری انتصابات عجیب مملکت رو فنا بدن، ربط علی عسگری به پترو شیمی چیه؟ میدونید تو این شرایط و اوضاع با یک اشتباه چه بر سر بورس میاد؟»

استعفا علی عسگری از مدیرعاملی فارس!

امروز خبری منتشر شد که حکایت از استعفای علی عسگری از مدیرعاملی فارس داشت! در خبر آمده بود:

علی عسگری در نامه ای به هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس ضمن تشکر از اعتماد آنان اعلام کرده در احترام به افکار عمومی، از پذیرش مسئولیت مدیر عاملی انصراف داده است.

استعفای علی عسگری صحت دارد؟

وی در گفتگویی با خبرگزاری فارس خبر استعفای خود را تکذیب کرد! علی عسگری در این گفتگو گفت: کار را با قدرت آغاز و جلسات را از اولین روز کاری شروع کرده‌ایم و برای تحول در این مجموعه اقتصادی برنامه داریم.

وی با تأکید بر اینکه این شرکت متعلق به مردم ایران است، گفت: هدف ما در مسیر مدیریت این مجموعه این است که در گام نخست سودآوری را افزایش بدهیم و در گام دوم با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ارزش سهام این شرکت را افزایش دهیم.

علی عسگری افزود: گام سوم اقداماتی انقلابی و تهاجمی در پایین‌دستی انجام دهیم که منجر به اشتغال‌زایی و افزایش ثروت ملی و در گام چهارم هم در حیطه وظایف اجتماعی است تا بتواند در این حوزه نیز به درستی نقش آفرینی نماید.

مدیر هلدینگ خلیج فارس در پایان تأکید کرد: کارویژه ما قطع دست رانت‌خواران و کسانی است که چشم طمع به این شرکت دارند.

با عبدالعلی علی عسگری بیشتر آشنا شوید!

گفتنی است عبدالعلی علی‌عسگری در سال ۱۳۳۷ در شهر دهق متولد شد و دوران کودکی‌اش را در شهر ری گذراند. وی دارای کارشناسی مهندسی برق – الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران است.  در ۹ خرداد ۱۳۹۷ وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها