سورنا بورس علت سقوط قیمت رمزارز‌ها چه بود؟ | پیشتازی سولانا و شیبا اینو در روند صعودی |قیمت ارز‌های دیجیتال ۲۹ آبان - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، در هفته‌ای که گذشت، بازار بیت کوین و ارز‌های دیجیتال شاهد اصلاح قیمت‌ها بودند و  به دنبال ریزش بهای بیت کوین، بازار ارز‌های دیجیتال روز‌های قرمزی را سپری کردند.

بیت کوین در طول هفته گذشته سقوطی ۱۰ درصدی را تجربه کرد و این ارز دیجیتال سقوطی از اوج تاریخی ۶۹،۰۰۰ دلاری تجربه کرد و قیمت بیت‌کوین تا سطح ۵۵ هزار و ۷۰۰ دلار پایین آمد. این رقم پایین‌ترین قیمت بیت کوین از ۲۳ مهر است.  

با این حال بیت کوین روز جمعه توانست روند صعودی به خود بگیرد و موقعیت خود را در محدوده ۵۷،۰۰۰ دلار حفظ کند. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲.۳۱ درصدی داشته است و ۵۸۵۷۶ دلار خرید و فروش می‌شود. اتریوم نیز پس از صعود به کانال ۴ هزار و ۸۰۰ دلاری در هفته گذشته، اکنون در کانال ۴ هزار و ۳۰۱ دلاری معامله می‌شود. سولانا، ریپل، کاردانو، دوج‌کوین و شیبا نیز همگی ضرر‌های مشابهی را تجربه کردند. امروز همزمان با رشد بیت کوین سایر رمزارز‌ها نیز روند افزایشی داشتند، از جمله اتریوم، بایننس کوین، سولانا و کاردانو نیز با رشد همراه بودند و به ترتیب ۳.۴۹ درصد، ۴.۰۹ درصد، ۵.۶۶ درصد و ۲.۲۳ درصد افزایش قیمت داشتند.

 

پیشتازی سولانا و شیبا اینو در روند صعودی

روند ریزشی بیت کوین تغییر کرد و شاهد صعود قیمت بیت کوین هستیم. در حالی که ریزش بیت کوین در سطح قیمتی ۵۵٬۰۰۰ دلار متوقف شده، سولانا (SOL) و شیبا اینو (SHIB) با رشد بیشتری در قیمت روزانه، پیشتاز روند صعودی بازار هستند؛ در ۲۴ ساعت گذشته، شیبا اینو، نهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار ۸.۱۷ درصد افزایش داشته و در قیمت حدود ۰.۰۰۰۰۴۸ دلار معامله می‌شود. سولانا، پنجمین ارز برتر بازار نیز ۵.۶۶ درصد رشد داشته و به قیمت ۲۱۶ دلار رسیده است.  

علت سقوط قیمت رمزارز‌ها چه بود؟

سقوط اولیه در روز دوشنبه را می‌توان ناشی از چندین عوامل دانست. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، صندوق قابل معامله بیت‌کوین را که احتمالا میلیارد‌ها دلار به بازار رمزارز‌ها وارد می‌کرد، رد کرد.

از طرفی، چین سرکوب استخراج بیت‌کوین را تشدید کرد که باعث کمک به سقوط بازار رمزارز‌ها در اوایل سال جاری شد. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مرحله بعدی سختگیری خود، جریمه روی قیمت برق را برای برخی استخراج رمزارز‌ها در نظر خواهد گرفت.

همچنین، دلار در هفته جاری در برابر سایر ارز‌های فیات تقویت شده، اما به نظر می‌رسد در برابر رمزارز نیز در حال قدرت گرفتن است. این موضوع به دلیل افزایش نرخ بهره است که می‌تواند تورم را کاهش دهد.

از سوی دیگر، ند سگال، مدیر مالی توییتر، نظراتی منفی در خصوص رمزارز ارائه کرد که ممکن است به تغییر بازار کمک کرده باشد. وی اظهار کرد که در حال حاضر، سرمایه‌گذاری پول نقد در دارایی‌های ارز دیجیتال عاقلانه نیست.

علاوه بر این، همانطور که در هفته گذشته اتفاق افتاد، مردم تمایل دارند دارایی‌های خود را زمانی که به بالاترین سطح می‌رسد بفروشند که از این رو حجم زیاد فروش می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال امروز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰

قیمت ده ارز دیجیتال برتر

ارز دیجیتال قیمت به دلار تغییر نسبت به روز گذشته
بیت کوین ۵۸۵۷۶ ۲٫۳۱
اتریوم  ۴۳۰۱ ۳٫۴۹
بایننس کوین ۵۸۴ ۴٫۰۹
تتر ۱ ۰٫۰۳
سولانا ۲۱۶ ۵٫۶۶
کاردانو ۱٫۸۷ ۲٫۲۳
ایکس آر پی ۱٫۰۹ ۲٫۲۴
پولکادات  ۴۱٫۶۰ ۳٫۷۵
شیبااینو ۰٫۰۰۰۰۴۸ ۸٫۱۷
دوج کوین ۰٫۲۳ ۲٫۵۸

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها