سورنا بورس صف خرید سنگین نماد عرضه اولیه در ۲ روز معاملاتی - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، روز شنبه، ۲۰آذر ماه، شانزدهمین عرضه اولیه سال و نخستین عرضه اولیه بدون سقف قیمتی، با پنج درصد از سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر و قیمت پایه ۱۴۵۰تومان انجام و در نهایت قیمت ۱۴۵۳۵ریال برای این سهم کشف شد.  

نحوه برگزاری این عرضه اولیه دو تفاوت مهم با روش‌های پیشین داشت؛ تفاوت اول تخصیص آن تنها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تفاوت دوم نداشتن سقف قیمتی بود. بدین ترتیب ارسال سفارش خرید برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط، صرفا توسط ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) و کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت. در عرضه اولیه سغدیر، صندوق‌ها ملزم به نگهداری ۵۰درصد سهام تا ۹۰روز هستند و پس از آن می‌توانند ۵۰درصد باقی مانده را نیز بفروشند.

روز یکشنبه نیز سهام این شرکت با نماد «سغدیر» به بازار ثانویه آمد و برای عموم قابل معامله شد. این نماد در ریزش ۲۴هزار واحدی شاخص و سرخ‌پوشی بازار با صف خریدی بیش از ۴۵میلیون تومان مواجه شد و پنج درصد رشد کرد.  

امروز ۲۲ آذرماه نیز این نماد در دومین روز کاری خود با صف خرید همراه بود و رشد ۵ درصدی را ثبت نمود، اما در پایان بازار و در ادامه روند رو به افت، شاخص کل بورس با ۲۵ هزار واحد کاهش کانال ۱٫۳ میلیون را از دست داد و در محدوده یک میلیون ۲۹۵ هزار واحد قرار گرفت و در دقایق پایانی صف خرید سغدیر عرضه شد و در نهایت با ۴.۹۹ درصد و با قیمت ۱۶۰۲۳ ریال به پایان رسید. سغدیر امروز شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۸۸ میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز نماد سغدیر (شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۰۷ میلیارد تومان بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 206 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها