سورنا بورس شرایط صعودی شدن بورس - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار سرمایه نیازمند به اعتمادسازی است دوباره است. روند نزولی طولانی مدت در بازار سرمایه که سهامداران زیادی را متضرر کرده است باعث از بین رفتن اعتماد به بازار شده است؛ اگر اعتماد دوباره به بازار برگردد بازدهی بازار می‌تواند بهتر از چند وقت اخیر باشد و بازار به روند تعادلی خود نزدیک‌تر شود.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت نیوز با اشاره اهمیت وجود اعتبار در بازار سرمایه گفت: ازبین رفتن اعتماد همچون ساختمانی است که فرو می‌ریزد. بازگشت اعتماد به بازار نیازمند تعریف است که منظور ما از اعتماد چیست؟ آیا منظور بازگشت رشد قیمت است؟ یا افزایش حجم معاملات است؟ یا افزایش فعالین در بازار است؟

حدادی ادامه داد: از نظر من بازگشت اعتماد در این فاکتور خلاصه می‌شود که تعداد فعالان در بازار افزایش پیدا کند. برای این کار باید دید در گذشته چه عملکردی ثبت شد که این اعتماد از بین رفته است. کسانی که وارد بازار سرمایه شدند همراه با یک موج وارد شدند و امکان دارد همین افراد با همین موضوع در بازارهای موازی با این روند مواجه شوند که در دوران بازدهی وارد بازار شوند و سپس متضرر شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تفاوت در بازار سهام و بازارهایی همچون سکه و رمزارزها گفت و توضیح داد: بازگشت اعتماد به بازار ارتباط زیادی با قیمت‌ها ندارد، بلکه باید یک سری مزیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم لحاظ شود. همچنین باید مشخص شود که چشم‌انداز بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها بهتر است. اگر مردم مطمئن باشند که چشم‌انداز بازار سرمایه بهتر از باقی بازارها است دراولین قدم بازارسرمایه را برای سرمایه‌گذاری و همچنین روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کند.

پیمان حدادی افزود: باید برای تحقق این اهداف تدابیری همچون تخصیص عرضه‌های اولیه به صندوق‌ها و جلوگیری از دریافت کد بورسی آنلاین برای کسانی که تجربه و سواد کافی برای ورود به بازار را ندارند.

او با اشاره به اینکه افزایش و تقویت صندوق‌ها می‌تواند به بازار کمک کند، افزود: افزایش کارشناسان و مشاوران بورس می‌تواند به سهامدران و روند بازار کمک کند. همچنین می‌توان به مردم نشان داد که چه در زمان صعود شاخص چه در زمان نزول شاخص صندوق‌ها عملکرد مسبتا بهتری را ثبت کردند و این نشان دهنده آن است که کار حرفه‌ای نتیجه می‌دهد.

این کارشناش بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها دارد افزود: به هر حال باید یک سری فاکتورهای اقتصادی داخلی و خارجی که بر بازار تاثیر دارد تحلیل شود و به مردم ارائه شود.

حدادی در ادامه توضیح داد: موضوع دیگری که در ایجاد اعتمادسازی بسیار اهمیت دارد این است که سیاست‌مداران درباره بازار سرمایه اظهار نظر نکنند. با توجه به نزدیکی انتخابات صحبت‌های سیاست‌گذاران و کاندیدها درباره بورس افزایش می‌یابد؛ اما باید توجه شود که باید از اینگونه حرف‌ها جلوگیری شود.

او در پایان گفت: بازگشت اعتماد به بازار سرمایه شاید کمی سخت باشد اما با رعایت و انجام برخی از مسائل بازگشت اعتماد به بورس امکان‌پذیر است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را درصفحه بورس سورنا بورس دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.