سورنا بورس زیست پذیری در تهران به شدت پایین است - سورنا بورس

زیست پذیری در تهران به شدت پایین است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیست‌پذیری در کلان شهر تهران از نظر آلودگی هوا، ترافیک، ناکآرامدی زیرساخت ها، عدم ایمنی سکونتگاه ها و سایر مولفه های کیفیت زندگی به شدت در مخاطره قرار دارد.محمدسعید ایزدی  اظهار کرد: بررسی ها و مشاهدات عینی ما از بافت های ناکارآمد شهر تهران نشان می‌دهد شاخص های کیفیت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیست‌پذیری در کلان شهر تهران از نظر آلودگی هوا، ترافیک، ناکآرامدی زیرساخت ها، عدم ایمنی سکونتگاه ها و سایر مولفه های کیفیت زندگی به شدت در مخاطره قرار دارد.محمدسعید ایزدی  اظهار کرد: بررسی ها و مشاهدات عینی ما از بافت های ناکارآمد شهر تهران نشان می‌دهد شاخص های کیفیت زندگی در این مناطق در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد، ایمنی، امنیت، برخورداری از خدمات شهری، کارآمدی زیرساخت های شهری همگی از جمله کیفیت های مورد انتظار اند.

وی افزود: بخش های قابل توجهی از کلان شهر تهران هم اکنون در بحرانی‌ترین شکل کیفیت زندگی قرار دارد و زیست‌پذیری در این شهر از نظر آلودگی هوا، ترافیک، ناکآرامدی زیرساخت ها، عدم ایمنی سکونتگاه ها و سایر مولفه های کیفیت زندگی به شدت در مخاطره قرار دارد.

ایزدی خاطرنشان کرد: هفته پیش طی بازدید از یکی از محله‌های قدیمی تهران به عینه شاهد بروز بزه ها و آسیب های اجتماعی بودم که متاسفانه شرایط نامطلوبی را برای ساکنان شریف این مناطق بوجود آورده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، به اهمیت نقش نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها برای حل معضل کیفیت زندگی در شهرها اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری زمانی می تواند موفق باشد که تبدیل به یک خواست اجتماعی شود و قطعا اگر دولت، شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تمام انرژی و پول خود را به کار بگیرند در مقابل آنچه نهادهای اجتماعی می توانند انجام دهند بسیار ناچیز است.

ایزدی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان حق بر شهر تجربه های ارزشمند سازمان های مردم نهاد را مورد بررسی و حمایت قرار داده ایم.

به گزارش ایسنا،معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۱۹ میلیون نفر جمعیت ساکن در محدوده ها و محلات ناکآرامد شهرهای کشور که در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند تاکید کرد: امروزه نقش رسانه‌ها برای ایجاد همگرایی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از پیش اهمیت یافته است. مردم توسط رسانه با ما همراه می شوند و می توانند حق اصلی را طلب کنند آن موقع ما بیش از گذشته پاسخگو می شویم. اما در این شرایط هیچ مطالبه‌ای وجود ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 17 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.