سورنا بورس زمانی که علی دایی دیگر ریس جمهور روحانی را دوست نخواهد داشت - سورنا بورس
روزنامه شرق: «تاریخ هیچ‌وقت دوران طلایی شما را فراموش نخواهد کرد». این تازه‌ترین جمله علی دایی است که خارج از حوزه فوتبال و در فضای سیاسی زده شده است. او با انتشار استوری‌ای در صفحه اینستاگرامش این‌بار مسئولان دولت کنونی را مورد خطاب قرار داده و عملکرد آن‌ها در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و خریدن واکسن را زیر سؤال برده است. با گفتن قبولی طاعات و عبادات خطاب به «دولت محترم» متنش را شروع می‌کند و دست آخر هم جمله نهایی‌اش را می‌گوید که تاریخ «دوران طلایی» شما را فراموش نمی‌کند.

او بهانه انتقاد از دولت کنونی را ضعف در مدیریت بحران دانسته و می‌نویسد: «حق مردم ما این نیست، زمانی که باید کشور را قرنطینه می‌کردید، اجازه سفر‌های داخلی را صادر کردید. موقعی که کارگران و قشر ضعیف جامعه باید سر کار بروند همه‌جا را تعطیل می‌کنید، اما مایحتاج روزانه این قشر زحمتکش را تأمین نمی‌کنید. همه‌جای دنیا وضعیت در حال سبز‌شدن است، اما شما حرف از موج چهارم و پنجم کرونا می‌زنید. کمترین حق این مردم، واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت جهانی و آن هم به‌صورت مجانی است». انتقاد تازه علی دایی که خطاب به اهالی دولت منتشر‌شده حالا این بحث را به وجود آورده که رابطه‌اش با حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور در آستانه خراب‌شدن است. البته در اینکه رابطه‌ای بین این دو وجود داشته، دارد یا نه، اختلاف‌نظر‌های زیادی وجود دارد، ولی بسته به نشانه‌هایی می‌توان به این موضوع پی برد که علی دایی یکی از حامیان حسن روحانی در مقایسه با دیگر کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری وقت بوده است.

این حمایت البته به شکل عیان و واضحی هم صورت نگرفته و فقط از لابه‌لای حرف‌های علی دایی می‌توان به آن پی برد. برای روشن‌شدن این وضعیت کافی است به گفت‌وگوی علی دایی با روزنامه گل به تاریخ اردیبهشت ۱۳۹۶ رجوع کرد؛ جایی که در لفافه قالیباف را مورد انتقاد قرار می‌دهد تا ذهن‌ها را به سمت حسن روحانی ببرد. او در واکنش به این سؤال که «یکی از کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری جامعه را به جامعه چهاردرصدی و ۹۶ درصدی تقسیم کرده است. واقعا اختلاف طبقاتی در مملکت ما چهاردرصدی و ۹۶ درصدی است؟» می‌گوید: «قبول ندارم. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که خودشان جزء همان جامعه چهاردرصدی هستند». البته دایی در همان گفتگو خیلی مشخص به این مورد اشاره می‌کند که تا آخر عمر از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. «به‌عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه‌ام است در انتخابات شرکت کنم و رأی بدهم، اما نمی‌خواهم با اعلام رأی خودم در رأی دیگران تأثیرگذار باشم. نه وارد سیاست می‌شوم و نه شده‌ام و تا آخر عمر هم از هیچ کاندیدایی چه در ریاست‌جمهوری و چه در مجلس و شورای شهر حمایت نخواهم کرد. چون دنبال منافع نیستم».

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.