سورنا بورس خواب رمضانی بازار ارز - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجودی که همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان بازار ارز از تب‌وتاب می‌افتد اما صرافان بازار می‌گویند حجم معاملات امسال نسبت به سال‌های قبل از افت بیشتری برخودار بوده است.

بر همین اساس حجم معاملات بازار ارز طی ماه گذشته و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با افت شدیدی مواجه شد، به نحوی که صرافان بازار در هفته‌های اول و دوم این ماه معاملات اندکی داشتند، ضمن اینکه نوسان قیمت‌ها هم کم بود.

در همین حال بازار ارز با آغاز هفته سوم ماه رمضان به طور نسبی از رکود خارج و معاملات به طور نسبی جان تازه‌ای گرفت و نوسانات بازار نیز اندکی افزایش یافت.

البته صرافان بازار ارز می‌گویند بی‌رمقی بازار به دلیل عرضه کم ارز توسط بانک مرکزی طی ماه گذشته نبوده و بانک مرکزی ارز را به میزان کافی از طریق صرافی بانک‌ها به بازار عرضه کرده است.

در حالی که نرخ دلار در ۶ خرداد ماه و همزمان با آغاز ماه رمضان ۳۷۴۳ تومان، یورو ۴۲۳۸ تومان و پوند نیز ۴۸۷۹ بود این ارقام در پایان این ماه به ترتیب ۳۷۵۷ تومان، ۴۲۸۶ تومان و ۴۸۷۹ تومان بود که نشان از نوسان اندک قیمت‌ها در این ماه دارد.

رکود نسبی حاکم در بازار ارز طی ماه اخیر صرافان را با کاهش معاملات مواجه کرده بود البته این در حالی بود که بازار ارز طی اردیبهشت ماه نیز به دلیل مسایل مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز نتوانست از رونق چندانی برخوردار باشد.

شاخص دلار در بازار طی خرداد ماه

دلار آمریکا در سومین ماه امسال با نوسانات کمی همراه بود به طوری که در این ماه ۲۶ تومان نوسان قیمت داشت و ۳۷۲۷ تومان را به عنوان ارزان‌ترین و ۳۷۵۲ تومان را به عنوان بالاترین رقم در این ماه تجربه کرده است، البته موضوع قابل توجه در خصوص روند قیمت این نوع ارز این است که دلار در خرداد ماه ارزان‌تر از اردیبهشت ماه بود.

‌ دلار آمریکا در خرداد ماه سال جاری مانند سه ماه قبل از آن همچنان ثبات نسبی و کم‌ترین نوسان را داشت. در این ماه دلار در کانال ۳۷۰۰ تومان قرار گرفت و نسبت به نرخ اردیبهشت ماه با شیب کاهشی قیمت روبرو شد.

قیمت دلار در میانه‌ ماه به ۳۷۳۰ تومان کاهش یافت و در روزهای بعد ۳۷۲۷ تومان را هم تجربه کرد که پایین‌ترین نرخ بود. همچنین در دهه پایانی خرداد ماه حرکت دلار تا حدودی سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و ابتدا به ۳۷۳۲ و سپس به ۳۷۵۰ تومان رسید و در نهایت در آخرین روز خرداد دلار حرکت خود را با نرخ ۳۷۴۲ تومان به پایان برد.

در مجموع بررسی قیمت‌ دلار در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که کم‌ترین نرخ دلار ۳۷۲۷ تومان و بیشترین نرخ آن ۳۷۵۳ تومان بوده است تا در مجموع این ارز طی خرداد ماه ۲۶ تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

این روند قیمت‌ها در حالی است که نرخ دلار از اسفند سال گذشته تا کنون در کانال ۳۷۰۰ تومان قرار دارد و در خرداد ماه شیب قیمت‌ها نسبت به ماه‌های قبل در جهت پایین‌تری قرار داشت.

به طور کلی نرخ دلار شرایط با ثبات و کم‌نوسانی را برای بازار ارز و همین طور سکه و طلا در سومین ماه سال ۱۳۹۵ رقم زده است.

حال صرافان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند با آغاز هفته آینده و کاهش مسایل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ماه مبارک رمضان، رونق دوباره به بازار ارز بازگردد و این بازار تا پایان سال جاری با همین روند ادامه یابد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 19 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها