سورنا بورس خبر جدید رئیس بورس درباره هسته معاملاتی / خط قرمز ما اعتماد مردم است - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن قالیباف اصل،  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست گفت: روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان توسط تازه‌واردها در بورس تزریق می‌شود. از طرفی عرضه جدید هم وارد بازار می‌شود.

وی ادامه داد: اقداماتی که از ابتدای سال انجام دادیم این بود که سمت عرضه را تقویت کنیم. همچنین روزانه ۱۰۰ هزار کد صادر می٬شود که این نشان می‌دهد روزانه چه میزان توسط تازه واردها وارد بورس می شود. از ابتدای سال تاکنون ۴٫۵ میلیون کد جدید وارد بازار سهام شده که این نشان می‌دهد مردم به این بازار به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و تقاضای بزرگی در بازار وجود دارد.

قالیباف اصل اضافه کرد: ۶۰ درصد تازه واردها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وارد بازار می‌کنند. اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید بنگاه بزرگ اقتصادی داشته باشیم. امروز بازار سرمایه مسیر خوبی است که شرکت‌ها بزرگ شوند.

او تصریح کرد: امروز با جذاب شدن بازار سهام به سمت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی حرکت می‌کنیم.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: این روزها زیاد می‌شنویم که تعداد افراد طبقات متوسط در کشور کم شده‌ و با جذاب شدن بازار سرمایه وضعیت قشر متوسط تقویت می‌شود؛ چرا که با ورود طبقه متوسط طرح توسعه شرکت‌ها شکل می‌گیرد و با این اقدام هم مردم و هم شرکت‌ها نفع می‌برند.

وی تصریح کرد: امسال در نظر داریم برای بسته‌های سرمایه تسهیلات ایجاد کنیم. یک دردی که در اقتصاد کشور وجود دارد این است که بنگاه بزرگ نداریم. تشکیل بنگاه‌های کوچک برای یک‌سری اقدامات مناسب است؛ چنانچه بنگاه‌ها می‌خواهند بزرگ شوند باید سهامی عام داشته باشد.

او همچنین بیان کرد: امروز مثل قدیم نیست که بانک‌ها بخواهند با ارائه تسهیلات بنگاه‌ها را حمایت کنند بلکه زمان این رسیده که با ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه منابع مالی خود را تامین کنند.

وی متذکر شد: شرکت‌ها باید نشان دهند که مورد اعتماد جامعه بازار سرمایه هستند.

رئیس سازمان بورس همچنین درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد: بحث صندوق سرمایه‌گذاری ابزار غیرمستقیم بازار سرمایه است. سال گذشته کل ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود و طبق آخرین آمارها( تا ۱۵مرداد ماه امسال) ارزش دارایی این صندوق‌ها به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

برنامه برای حل مشکل هسته معاملاتی

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش سهام براساس هوش مصنوعی انجام می‌شود. به طور وسیع نمی‌توانیم از هسته معاملاتی استفاده کنیم. در این رابطه یک برنامه کوتاه‌مدت داریم.

وی همچنین عنوان کرد: برای کمک به فعالان بازار سرمایه نرم افزار کمکی طراحی شده است.دو تا سه ماه فرصت می‌خواهیم تا بار عظیم معاملاتی که خریداری می‌شده انجام شود.
هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم که این حجم از تقاضا در بازار سهام ورود کند که در هسته معاملاتی دچار مشکل شویم.

قالیباف اصل تصریح کرد: برخی صاحبان بنگاه‌ها از عدم پذیرش‌ خود در بازار سرمایه گله دارند. خط قرمز ما اعتماد مردم است. اگر اعتماد مردم در بازار سرمایه از بین رود مردم پول‌هایشان را در خانه نگه خواهند داشت.

این خبر در حال تکمیل است…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 430 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها