سورنا بورس تصمیمات جدید دولت درباره مسکن مهر - سورنا بورس

تصمیمات جدید دولت درباره مسکن مهر

با تصمیم هیئت وزیران، وزارت راه و شهرسازی موظف شد تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت‌ها و طرف های قرارداد و سایر خریداران را فراهم نماید.به گزارش تجارت نیوز،متن مصوبه هیئت وزیران که اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور آن را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی، وزارت

با تصمیم هیئت وزیران، وزارت راه و شهرسازی موظف شد تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت‌ها و طرف های قرارداد و سایر خریداران را فراهم نماید.به گزارش تجارت نیوز،متن مصوبه هیئت وزیران که اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور آن را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد به شرح زیر است:

۱- وزارت راه و شهرسازی تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت ها و طرف های قرارداد و سایر خریداران را فراهم نموده و از محل منابع حاصل از فروش این واحدها (ارزش زمین) برای تکمیل پروژه های خدمات روبنایی با رعایت قوانین ومقررات مربوط هزینه نماید.

۲- اعتبار موردنیاز برای کمک به آماده سازی زمین پروژه های مسکن مهر و اجرای خدمات زیربنایی (۳۵۰) هزار واحد مسکن مهر در سال ۱۳۹۵ از محل منابع زیر با رعایت مقررات مربوط تأمین می گردد:

الف- واگذاری اسناد خزانه اسلامی به میزان ده هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال به منظور پرداخت بخشی از دیون پیمانکاران خدمات زیربنایی واحدهای یادشده تا پایان سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۹۵.

ب- منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن به میزان هفت هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۷) ریال برای کمک به آماده سازی زمین اعم از ایجاد راه دسترسی، دیوار حائل، محوطه سازی.

پ- منابع داخلی وزارت نیرو از محل فروش انشعابات به میزان یکهزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال.

ت- اختصاص اعتبار موضوع ردیف (۹-۵۲۰۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با عنوان «زیرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به میزان دو هزار و پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰ر۲) ریال به وزارت نیرو.

۳- اعتبارات موضوع ردیف (۸-۵۲۰۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با عنوان «تخفیف عوارض پروانه، حمایت های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر» به میزان دو هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲) ریال به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یابد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۴- اعتبار لازم از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی جهت احداث و تکمیل روبناها (مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی- مذهبی و درمانی) تأمین شود و دستگاه های اجرایی خدمات رسان نیز نسبت به ارایه خدمات روبنایی مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام نمایند.

همچنین در مصوبه دیگری، با تصمیم هیئت وزیران، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به منظور احداث و تکمیل خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

۱- مبلغ چهار هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴) ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور (به نسبت مساوی)، موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳ – به منظور احداث و تکمیل خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲- از مبلغ مذکور، مبلغ یک هزار و دویست میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰۰ر۱) ریال سهم بخش برق و دو هزار و هشتصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸۰۰ر۲) ریال سهم بخش آب و فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر، با اولویت تکمیل شبکه تصفیه خانه و تأسیسات فاضلاب شهرهای جدید پردیس، گلبهار، هشتگرد، صدرا، پرند و سهند و پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جیرفت، پیامبر اعظم بندرعباس، لپویی، ولیعصر خوی، گلمان ارومیه، صفادشت، مهرآباد رودهن و مهرگان در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

۳- وزارت نیرو به نمایندگی از دستگاه های تابعه موظف به مبادله موافقتنامه توزیع اعتبار به دستگاه های ذی ربط و اعلام گزارش پیشرفت اجرای پروژه ها در مقاطع زمانی سه ماهه به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 429 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 17 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.