سورنا بورس برداشته شدن تمام تحریم‌های دریایی پس از برجام - سورنا بورس

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به برداشته شدن تحریم‌های گسترده صنعت دریایی پس از برجام گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد سوخت کشتی‌ها از داخل تامین می‌شود.علی اکبر صفایی در اولین سمینار تخصصی سوخت‌رسانی دریایی در خلیج فارس با اشاره به آثار برجام در صنعت دریایی گفت: خوشبختانه با برداشته شدن تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های حوزه دریایی بسیاری از محدودیت‌ها مانند محدودیت‌ها در حوزه بیمه، پرچم و کلاس و موسسات رده‌بندی و سایر خدمات دریایی برداشته شدند.
وی افزود: یکی از دلایل برداشته شدن تحریم‌های دریایی در مدت کوتاهی از برجام هماهنگی‌های خوب بین دستگاهی در ایران و ارائه خواسته‌ها به تیم مذاکره کننده بود که در آن آدرس درست به تیم‌های مذاکره کننده داده شد.
وی با بیان اینکه بحث سوخت و بانکرینگ مهم‌ترین و بیشترین سهم را در سبد هزینه‌های شرکت‌های کشتیرانی دارد، گفت: نرخ بانکر ۶۵۰ دلار بوده که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های شرکت‌های کشتیرانی را داشت که البته این نرخ تا حدودی کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاثیر برجام در این حوزه گفت: موضوع بانکرینگ در ایران از سال ۹۲ شروع شد اما پیش از آن کشتی‌های ایرانی و خارجی بانکرها را از خارج از کشور تهیه می‌کردند.
صفایی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سوخت خطوط کشتیرانی از داخل تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه به طور قطع باید بر روی برندسازی در این حوزه کار بیشتری انجام شود، گفت: بانکرینگ سرمایه بسیار زیادی دارد به طوری که ۶۰۰ هزار تن سوخت با نرخ ۳۰۰ دلار عدد بسیار قابل توجهی می‌شود که باید در این بازار سهم خود را افزایش دهیم.
به گزارش ایلنا، وی با اشاره به استقبال خطوط کشتیرانی از ال ان جی گفت: در حال ۶۰ کشتی در ایران مجهز به سوختگیری ال ان جی هستند و در دنیا هم ایستگاه‌های عرضه ال ان جی افزایش پیدا کرده و ما هم باید به این سمت برویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.