سورنا بورس افزایش ۴ هزار مگاواتی پیک مصرف برق - سورنا بورس

پیک مصرف برق در روز گذشته (سه‌شنبه) با کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی نسبت به روز قبل از آن، به ۵۳ هزار و ۶۰ مگاوات رسید. بر اساس این گزارش، پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۴۹ هزار مگاوات بوده که با این حساب می‌توان گفت، پیک مصرف برق ۴ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این میزان افزایش به تنهایی، بیش از کل مصرف کشور آذربایجان است. همچنین در روز یکشنبه ۸ مرداد ماه جاری، پیک مصرف برق با ثبت بالاترین میزان مصرف در تاریخ صنعت برق کشور، به ۵۵ هزار و ۴۴۲ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش داشت.

بر این اساس در روز ۸ مرداد ماه کشور حدود ۲.۱ برابر ارمنستان و آذربایجان، تنها رشد مصرف برق را تجربه کرد، به عبارت دیگر، ما در این روز تقریبا به اندازه ۲۷ میلیون نفر (با احتساب مجموع جمعیت ارمنستان و آذربایجان)، اضافه بر جمعیت کنونی کشورمان برق مصرف کردیم؛ قابل تامل اینکه در این روز مصرف برق صنایع نیز افزایش چندانی نداشته و به همین خاطر می‌توان گفت، عمده مصرف در بخش غیر مولد کشور بوده است.

به گواه تحلیل کارشناسان صتعت برق، چنین رشدی بیش از آنکه حرکت‌دهنده کشور به سمت رشد و توسعه باشد باعث می‌شود تا صنایع تقریبا رشدیافته‌ای چون صنعت برق که در طول سالیان متمادی نیز شکل گرفته و به بلوغ رسیده‌اند، دچار مشکلات عدیده‌ای بشوند. بنابراین تنها راهکار اساسی برای مواجه با چنین امری به نظر می‌رسد مدیریت مصرف برق در این روزهای گرم تابستانی باشد، روزهایی که به مراتب برای هموطنان جنوب کشور گرم‌تر خواهد بود و بالطبع نیاز به خدمات برق بسیار و واجب‌تر.

 

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها