سورنا بورس افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه - سورنا بورس

با بهره‌برداری از یک حلقه چاه، ظرفیت تزریق و برداشت گاز طبیعی از مخزن شوریجه به‌ عنوان بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی گاز ایران و منطقه خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش سورنا بورس، محمدرضا مهدی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از چاه گازی شماره ۶۴ مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه D، گفت: چاه شماره ۶۴ یکی از ۱۱ حلقه چاه طرح ذخیره‌سازی به شکل خط جریانی تولیدی، تزریقی در مخزن شوریجه D است.

این مقام مسئول با اعلام این که با بهره‌برداری از این چاه جدید ظرفیت برداشت و تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تزریق روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در هشت ماه نخست سال و دستیابی به تولید روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در طول چهار ماه پایانی سال از مهمترین اهداف اجرای طرح ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه است.

وی همچنین از افتتاح و راه اندازی رسمی جایگاه سوخت استاندارد با هدف افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از تبخیر و هدررفت فرآورده نفتی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این ۱۵ دستگاه سوئیت احداث شده در استراحت گاه خانگیران هم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از مخزن شوریجه خراسان ایران از نظر توان و ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در رتبه اول کشورهای منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

در طول سال‌جاری طرح ضربتی احداث مرکز تفکیک مایعات و گاز توسط متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، هدف از اجرای این طرح به منظور افزایش برداشت گاز از ذخیره‌سازی گاز در سازند شوریجه D، تا سقف روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب عملیاتی شد.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 344 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.