سورنا بورس افزایش تعرفه گمرکی واردات ترانس - سورنا بورس

عضو سندیکای صنعت برق ایران گفت: به منظور جلوگیری از واردات ترانس‌های خارجی، تعرفه گمرکی این کالا از ۲۴ به ۳۰ درصد افزایش یافت؛ در این شرایط، سرمایه‌گذاران خارجی (فاینانسورها) به جای وارد کردن ترانس‌های کشور خود، ترانس‌های ایرانی را خریداری می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارسلان فتحی پور؛ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایران جزو ۱۰ کشور بزرگ سازنده ترانسفرماتور در جهان است و هم‌اکنون از نظر کیفیت در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند علاوه بر تجهیزات، دانش فنی خود را به دیگر کشورها صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که «در این شرایط چرا پارسال ۱۰ میلیون دلار ترانس وارد کشور شده است؟» گفت: در مقابل صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری ترانس (فقط توسط یک شرکت ایرانی به خارج از کشور) ، ۱۰ میلیون دلار عدد قابل توجهی نیست.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: البته با توجه به افزایش تعرفه واردات ترانس، به نظر می‌رسد امسال و سال‌های آینده میزان واردات این کالا به کشور روندی کاهشی به خود بگیرد.

عضو سندیکای صنعت برق ایران از امضای دو قرارداد با سرمایه‌گذاران چینی که با ایران قرارداد فاینانس امضا کرده‌اند خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعرفه گمرکی واردات انواع ترانسفرماتور، ورود این کالا به کشور صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ به همین سبب تولیدکنندگان داخلی ترانس‌های مورد نیاز این سرمایه‌گذاران را تامین خواهند کرد.

در قراردادهای فاینانس، یک بانک یا موسسه تجاری خارجی تسهیلاتی را به منظور عملیاتی معین به کشور و یا شرکتی مشخص پرداخت می‌کند؛ از تسهیلات فاینانس برای خرید و احداث پروژه‌های سرمایه‌ای و تجهیزات، ماشین‌آلات خطوط تولیدی و خدمات اعم از نصب و راه‌اندازی، آموزش و دانش فنی استفاده می‌شود؛ در فاینانس، معمولا کشور فاینانسور به‌دنبال عرضه تجهیزات خود به کشور تسهیلات گیرنده است.

عضو سندیکای صنعت برق با اشاره به تاکید دولت به صادرات غیرنفتی عنوان کرد: تاکنون قراردادهایی با شرکت‌های عمان، آفریقای جنوبی، آذربایجان و عراق به منظور صادرات ترانس منعقد شده است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.