سورنا بورس اعتبار مسکن مهر در پیچ سازمان مدیریت گیر کرد - سورنا بورس

در حالی اردیبهشت امسال تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر پردیس به سازمان مدیریت ابلاغ شده که این سازمان طی سه ماه اخیر اقدامی در این زمینه انجام نداده است. به نظر می‌رسد بروکراسی اداری سازمان مدیریت بلای جان مسکن مهر شده است.

 به گزراش تجارت نیوز به نقل از تسنیم، یکی از مشکلات حاد سایتهای مسکن مهر سراسر کشور نبود یا کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی است. این مسئله باعث شده تا در حال حاضر قریب به ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده قابل واگذاری به متقاضیان نباشد.

 مسئولان ذی‌ربط در بحث ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر بارها نسبت به عدم پایبندی دستگاه‌های خدمات‌رسان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در طرح مهر انتقاد کرده و همواره خواستار سرعت بخشیدن شرکتهای آبفا،‌ برق و… به عملیات خدمات‌رسانی شده‌اند.

 در این زمینه چندی پیش مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند به تسنیم گفت: بیشترین مشکلات مسکن مهر مربوط به خدمات زیربنایی است،‌ اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بیایند بخش زیادی از واحدهای ساخته شده این طرح را می‌توانیم به مردم واگذار کنیم.

 وی با بیان  این‌که دستگاه‌های خدمات رسان به ندرت در سایتهای مسکن مهر کار می‌کنند، تصریح کرد: شرکت عمران تلاش کرده از محل تهاتر و همچنین نقدی منابع مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب را برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر تامین کند. در این زمینه طی چند وقت اخیر بیش حدود ۴۳ میلیارد تومان به آبفا کمک کرده‌ایم.

 این در حالی است که دستگاه‌های خدمات‌رسان فارغ از مطالبات عمومی،‌همچنان در تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر تعلل می‌کنند. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل و تحویل بخشی از پروژه‌های مسکن مهر اقداماتی را در دستور کار قرار داده که پیگیری تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان به واحدهای مسکن مهر پردیس یکی از آنهاست.

 در این زمینه وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به سازمان مدیریت خواستار تخصیص این مبلغ مصوب شده برای حل بخشی از مشکلات طرح مذکور در شهر پردیس شده است. بر اساس کسب اطلاع خبرنگار تسنیم تخصیص این رقم به مسکن مهر پردیس از سوی جهانگیری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شده،‌ اما سازمان مدیریت طی سه ماه اخیر از در این رابطه اقدامی انجام نداده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 17 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.