سورنا بورس آیا تعمدی در ریزش بورس وجود دارد؟ - سورنا بورس

در گفتگو کارشناس بازار سرمایه با سورنا بورس پاسخ داده شد:

به گزارش سورنا بورس، بورس امروز نیز با یک اُفت سنگینی رو به رو شد و در روزی که مجید عشقی رئیس سازمان بورس با خبرنگار نشست خبری داشت و لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس رفت شرایط بازار اصلا خوب نبود.

علی عصاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس درباره وضعیت بورس گفت: بدون هیچ تعارفی باید عرض کنم که می‌شود گفت ریزش بازار با یک تعمدی همراه هست. وی افزود: بازاری که به یک نقطه مناسبی رسیده بود، به یکباره با افزایش عرضه رو به رو شد و تمام نماد‌های خودرویی که بالا باز شده بودند به یکباره صف فروش شدند.

عصاری ادامه داد: این که می‌گویم تعمدی هست گمانه زنی‌هایی برای آن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به واگذاری بلوکی فارس توسط دولت اشاره کرد. طبیعتا شخصی که قرار است این سهم را خریداری کند ترجیح می‌دهد که آن را در قیمت پایین‌تر خریداری کند و شاید یکی از دلایل عمده ریزش بازار همین مسئله باشد. دوم اینکه من واقعا اصرار دولت برای عرضه اولیه‌ها و پذیره نویسی‌های را متوجه نمی‌شوم. شما انگار با یک سطل از حوض کوچک آب بردارید و این باعث کم عمق‌تر شدن حوض می‌شود. این عرضه اولیه‌ها و پذیره نویسی‌ها هم باعث کم عمق‌تر شدن بازار و کاهش ارزش معاملات می‌شود. به نظر من انجام این عرضه اولیه‌ها و پذیره نویسی‌ها تعمدی است تا به بدنه بازار ضربه وارد شود و بازار را پایین‌تر بیاورند تا شاید آن عرضه بلوکی فارس را انجام دهند.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: اوج بی تدبیری و ناهماهنگی بازار را می‌شود در پذیره نویسی کاریز دید. سفارشات در این پذیره نویسی تا ساعت ۱۰ گرفته شد و بعد از آن لغو شد. همچنین امروز کل کارگزاری‌ها به یکباره از دسترس خارج شدند.

عصاری در انتها گفت: این ناهماهنگی‌ها نمی‌دانم چه پیامد‌هایی در بر دارد، اما هر آنچه که هست پیامد‌های مثبتی ندارد و امیدوارم بازار به روز‌های خوب خود باز گردد و متاسفانه با این رویه‌ای که پیش گرفتند همین ذره اعتمادی هم که به بازار بود در حال از دست رفتن است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها