سورنا بورس آشنایی با نرم افزار واپلیکیشن ها ی پزشکی - سورنا بورس

پیشرفت تکنولوژی و نرم افزار‌های پزشکی

سبک زندگی سالم و تناسب اندام، چیزی فراتر از تغذیه‌ی مناسب و ورزش مداوم است. همه‌ی ما از تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن و کاهش افسردگی با ورزش، آگاه هستیم. اما خواب کافی، مراقبت از بدن و روان، مدیریت داروها و قرارهای ملاقات با پزشک نیز در حفظ سلامتی نقش مهمی دارند. داشتن یک برنامه‌ی مناسب و منظم می‌تواند یک روش عالی برای مدیریت همه‌ی این موارد باشد. با پیشرفت تکنولوژی، گوشی تلفن همراه قسمت‌های مهمی از زندگی افراد را در برگرفته است. یکی از این زمینه‌ها، حیطه‌ی سلامت و مسائل پزشکی است. نرم افزارهای پزشکی زیادی برای این منظور طراحی شده‌اند، که به راحتی قابل نصب و استفاده بر روی گوشی‌های تلفن همراه هستند.

۹ اپلیکیشن برتر پزشکی

مجله‌ی سلامت دکترتو انواع مختلفی از نرم افزار‌هایی که برای داشتن سبک زندگی سالم مفید هستند را بررسی کرده است و بهترین اپلیکیشن‌ها را براساس نظر کاربران، محتوا، در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن، انتخاب کرده است. در این مقاله، چند مورد از این نرم افزارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

First Aid – American Red Cross

اگر در شرایطی قرار بگیرید که فردی بیهوش شده است یا کودکی در حال خفه شدن باشد، آیا می‌دانید چطور باید به او کمک کنید؟ از آنجا که هیچگاه نمی‌توان از بروز حادثه جلوگیری کرد یا از آن باخبر بود، داشتن اطلاعات کافی در مورد کمک‌های اولیه، برای هر فردی لازم است. نرم افزار Red Cross، همراه با فیلم‌های آموزشی و توضیحات کامل، کمک‌های اولیه را به شما آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که در زمان حادثه، عملکرد مناسبی داشته باشید.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۴ از ۵ است.

My Pillbox

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فراموش می‌کنید در زمان مقرر قرص‌های خود را مصرف کنید؟ اگر با این مشکل روبرو هستید، به شما توصیه می‌کنیم نرم افزار My Pillbox را امتحان کنید.

شما می‌توانید در این نرم افزار پزشکی، اطلاعات دارویی خود را وارد کنید و برای یادآوری زمان مصرف دارو هشدارهایی را تنظیم کنید.

می‌توانید اطلاعات هر دارو، زمان مصرف، پزشکی که دارو را تجویز کرده است و علت تجویز آن را در نرم افزار ثبت کنید. اگر اسم داروها را فراموش می‌کنید،‌ می‌توانید برای هر دارو یک رنگ اختصاصی را در نرم افزار انتخاب کنید.

علاوه بر این، با اسکن کردن بارکد روی بسته بندی داروها، می‌توانید اطلاعات آن دارو را در اختیار داشته باشید.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۷ از ۵ است.

Instant Heart Rate: HR Monitor & Pulse Checker

محدوده‌ی طبیعی ضربان قلب ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه است. در واقع، تعداد ضربان قلب با تعداد نبض برابر است. بنابراین شما با قرار دادن انگشت اشاره و انگشت وسط، بر روی مکان‌های خاصی که می‌توان نبض را در آنجا حس کرد، مثل مچ دست و گردن، می‌توانید تعداد ضربان قلب را در طی ۱ دقیقه اندازه بگیرید. پیدا کردن مکان مناسب و محاسبه‌ی زمان،‌ ممکن است کار راحتی نباشد و زمانبر نیز باشد. یکی از نرم افزارهای پزشکی که می‌توانید با استفاده از آن تعداد ضربان قلب را اندازه بگیرید، Heart Monitor & Pulse Checker است.

یکی از ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن که آن را از سایر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند، این است که نرم افزار Heart Monitor & Pulse Checker، تعداد ضربان قلب‌ اندازه گیری شده در بازه‌های زمانی مشخص را در یک جدول قرار می‌دهد. این ویژگی، به شما این امکان را می‌دهد که سیر افزایش و کاهش تعداد ضربان قلب خود را بررسی کنید و فرایند چربی سوزی را در زمان ورزش و فعالیت بدنی کنترل کنید. علاوه بر این، می‌توانید تاثیرات استرس و اضطراب را بر روی تعداد ضربان قلب خود بررسی کرده و فشارهای روحی و استرس را کنترل کنید.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۹ از ۵ است.

RunKeeper

اگر به دویدن علاقه مند هستید، توصیه می‌کنیم از نرم افزار RunKeeper استفاده کنین. RunKeeper یکی از نرم افزارهای پزشکی بسیار کاربردی است که برای برنامه ریزی ورزشی و تناسب اندام استفاده می‌شود. این اپلیکیشن، مسافت طی شده بر روی نقشه را در زمان دویدن یا دوچرخه سواری، اندازه گیری می‌کند و کالری مصرفی را محاسبه می‌کند. به این ترتیب می‌توانید میزان سوخت و ساز بدن خود را تحت کنترل داشته باشید. یکی از مزایای این اپلیکیشن این است که می‌توانید اطلاعات ثبت شده در آن را در اپلیکیشن‌های دیگر ورزشی نیز به اشتراک بگذارید.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۸ از ۵ است

My fitness Pal

یکی از نرم افزارهای پزشکی بسیار مفید و پرطرفدار در حیطه‌ی ورزش، نرم افزار My fitness Pal است. این نرم افزار رتبه‌ی اول در بین اپلیکیشن‌های ورزشی را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. این برنامه علاوه بر ارائه‌ی برنامه‌های ورزشی، کالری‌های مصرفی را نیز اندازه گیری و ثبت می‌کند و در رسیدن به تناسب اندام به شما کمک فراوانی خواهد کرد. اطلاعات ثبت شده در این برنامه قابل همگام سازی با سایر برنامه‌های ورزشی و تناسب اندام می‌باشد.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۸ از ۵ است.

Down Dog: Great Yoga Anywhere

اگر به یوگا علاقه مند هستید، می‌توانید حرکت‌های مختلف این ورزش آرامش بخش را در اپلیکیشن Down Dog پیدا کنید. فیلم‌های آموزشی این برنامه بسیار متنوع بوده و باعث می‌شوند در هر بار تمرین حرکت‌های متفاوتی را انجام دهید. اگر از تکراری بودن حرکت‌های یوگا خسته شده‌اید، این برنامه گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۵ از ۵ است.

OneTouch Reveal

این نرم افزار برای ثبت نتایج قند خون، استفاده می‌شود. اپلیکیشن OneTouch Reveal برای کنترل قند خون در افراد دیابتی بسیار مفید است. علاوه بر این، این اپلیکیشن قابلیت متصل شدن به دستگاه ثبت قند خون OneTouch Verio Flex را دارد و اطلاعات دستگاه را بررسی و تحلیل می‌کند.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۷ از ۵ است.

OnTrack Diabetes

یکی دیگر از نرم افزارهای پرکاربرد برای بیماران مبتلا به دیابت، OnTrack Diabetes است. این نرم افزار قابلیت ثبت مقادیر قند خون را داراست. یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن، قابلیت ثبت میزان داروی مصرفی است. اگر به دیابت مبتلا هستید و در ثبت مقادیر قند خون دچار مشکل هستید، استفاده از این اپلیکیشن را به شما توصیه می‌کنیم.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۳ از ۵ است.

 

Eve Period Tracker

اکثر خانم‌ها در به یاد آوردن زمان عادت ماهیانه دچار مشکل هستند. اما نرم افزار Eve Period Tracker این مشکل را کاملا برطرف کرده است. شما می‌توانید به راحتی زمان دقیق عادت ماهیانه، زمان تخمک گذاری، طول دوره‌ی قاعدگی و حالت‌های روحی و جسمی خود را در طول چرخه‌ی ماهیانه‌ی خود در این اپلیکیشن ثبت کنید. علاوه بر این، می‌توانید از تجربیات دیگر افراد استفاده کننده از این اپلیکیشن نیز اطلاع پیدا کنید. اگر قصد بارداری دارید یا می‌خواهید از زمان دقیق شروع عادت ماهیانه‌ی خود باخبر باشید، استفاده از این نرم افزار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن از چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه شما را باخبر می‌کند و در صورت عقب افتادن زمان شروع پریود، شما را مطلع می‌سازد.

امتیاز کاربران به این اپلیکیشن ۴/۳ از ۵ است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.