سورنا بورس آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲ اردیبهشت چقدر بود؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی ۱۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. اما اخرین قیمت دلار تا پیش از امروز دوم اردیبهشت چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت:  در پنجمین روز هفته، مسیر بازارها تغییر کرد. دلار به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی بازگشت. روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی ۱۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

به گفته فعالان بازار ارز پس از افت سنگین چهار روز ابتدای هفته نشان داد که نسبت به حفظ حمایت ۲۳هزار و ۸۰۰ تومانی حساس است و به راحتی حاضر نیست، این حمایت را از دست بدهد.

بررسی روند قیمتی نشان می‌دهد که بعدازظهر روز سه‌شنبه، قیمت دلار به محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برخورد کرد و در این سطح بود که میزان خریداران افزایش یافت. با افزایش میزان خریدها، قیمت دلار سه‌شنبه‌شب به کانال ۲۴ هزار تومانی برگشت و در روز چهارشنبه نیز این کانال را حفظ کرد.

به باور فعالان، معامله‌گران بسیار امیدوار بودند که از مذاکرات وین، توافق اولیه‌ای حاصل شود. با این حال چنین اتفاقی رخ نداد و حتی اخباری منتشر شد که نشان می‌داد، ممکن است مذاکرات به صورت طولانی‌تری ادامه پیدا کند یا اساسا دو طرف به توافق اولیه‌ای دست پیدا نکنند.

به‌عنوان مثال از قول منبع خبری پرس‎تی‎وی در وین عنوان شده بود که در مذاکرات، دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنهاست و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند. معامله‌گران بازار داخلی تصور کردند که این تصمیم آمریکا چندان مورد قبول ایران نیست و به همین دلیل، امکان رسیدن به توافق دشوار است. به‌رغم تکذیب خبر یاد شده، معامله‌گران به آن بی‌توجهی نکردند و تا‌ حدی احتیاط خود را در فروش دلار بالا بردند.

عامل دومی که به رشد قیمت دلار در روز چهارشنبه کمک کرد، افزایش تقاضای حواله‌ای و رشد نرخ حواله درهم بود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارن‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 420 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.