سورنا بورس گندم با کیفیت‌تر از سال آینده ارزش بیشتری خواهد داشت - سورنا بورس

عبدالله حاتمیان گفت: تا امروز قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت رسماً اعلام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این میان وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد را به شورای اقتصاد داده که بر مبنای آن، قیمت هر کیلو گندم ۱۴۸۰ تومان باشد اما هنوز این شورا به توافق نرسیده است.

دولت موافق افزایش قیمت گندم نیست، به عقیده دولت گندم باید با قیمت سال ۹۶ خریداری شود که این موضوع با درخواست وزارت جهاد کشاورزی تفاوت دارد.

وی به لایحه بودجه سال آینده در حوزه خرید تضمینی گندم اشاره کرد و افزود: دولت برای خرید ده‌ها میلیون تن گندم، آمادگی کامل را دارد و کشاورزان و تولیدکنندگان هیچ‌گونه نگرانی درباره تأمین گندم در سال زراعی آینده نداشته باشند. کاهش بودجه گندم در سال آینده نشان‌دهنده ارائه آن در بورس است و اینکه دولت باقی‌مانده پول خرید را از طریق اوراق و اسناد خزانه تأمین می‌کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در سال زراعی آینده، به دلیل عرضه گندم در بورس کالا، دامنه جدول پاکی گندم محدودتر شده و به خرید کیفی، بیشتر توجه خواهد شد.

همچنین از کشاورزان درخواست می‌شود گندم را با شرایط مناسب و بدون سن‌زدگی، آلودگی و … تحویل دهند و به این ترتیب گندم باکیفیت‌تر، با ارزش بیشتری نیز معامله خواهد شد.

حاتمیان با اشاره به این که سال ۹۶ تمام وجوه گندم‌کاران پرداخت شده، عنوان کرد: دولت دیگر به گندم‌کاران بدهکار نیست و خرید سال ۹۶ گندم، ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن بوده و بهای آن معادل ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

منبع: بورس‌پرس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.