سورنا بورس کسی حق گرانی کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین را ندارد - سورنا بورس

محمدعلی اسفنانی درباره گرانی محصولات و خدمات به بهانه افزایش قیمت احتمالی بنزین گفت: بیان احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی نباید مجوزی شود برای مجموعه‌ای که اقدام به افزایش قیمت کنند و این کار تحت هیچ شرایطی مجوز قانونی ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد، مبنا نرخ دولتی و قانونی لحاظ شده است و مصوبه قانونی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: اگر بر خلاف مصوبه قانونی خرید و فروش، عرضه صورت بگیرد به عنوان گران‌فروشی و یا مصداق‌های دیگر با آن برخورد می‌شود، برخی موارد نرخ محصولات و خدمات تابع عرضه و تقاضا در بازار است و مبلغی که تعیین می‌شود بر اساس فاکتور خرید و سود قانونی تعلق گرفته شده است.

اسفنانی در ادامه گفت: گاهی کالا از مبداء و منشاء خریداری شده افزایش قیمت پیدا کرده و قابل توجیه است و بنا بر فاکتورهای خرید رسمی موجود، توسط ماموران تعزیرات بررسی و درصد سود قانونی نیز درنظر گرفته می‌شود و در صورت فراتر بودن نرخ کالاها با فروشندگان تحت عنوان گرانفروش برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد زیراکه هنوز افزایش نرخ بنزین تصویب نشده و تنها اظهار نظری است که در لایحه بودجه ارسالی به مجلس افزایش نرخ بنزین از آن استنباط شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به گرانفروشی توسط فروشندگان اظهار داشت: در صورت مشاهده گران‌فروشی مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۵ که به صورت دائمی فعال است و نیز سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند همچنین می‌توانند به صورت مکتوب نیز شکایات خود را به تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال کنند.

 

منبع: جام جم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 4 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.