سورنا بورس پیش‌بینی قیمت دلار فردا 15 آذر 99 / 3 عامل تحریک موقت بازار ارز - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، گشایش بازار ارز پس از دو هفته، احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده و امکان تشدید کسری بودجه در سال آینده سه عاملی است که شاید بتواند بازار ارز فردا را به صورت موقت تحریک کند.

به گفته استاندار تهران از فردا بازارها در تهران می‌توانند مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند. بازگشایی پس از دو هفته تعطیلی احتمالا عامل محرکی برای بازار ارز باشد.

اخبار مربوط به احتمال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده نیز مهم است. در این مورد رئیس سازمان برنامه گفته در صورت این اتفاق، دولت برای کمک معیشتی مردم اقدام خواهد کرد.

همچنین در هفته اخیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس داده شد. شاید مهمترین سیگنال این لایحه برای بازار ارز رشد قابل توجه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده برای سال بعد است. رئیس جمهور گفته است: همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم که پیش بینی ما فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت و میعانات است.

پس از انتشار این جزئیات برخی از کارشناسان از عدم تحقق اهداف دولت ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت عدم تحقق درآمدهای نفتی دولتی، امکان چاپ پول و رشد پایه پولی وجود دارد. به همین دلیل ممکن است تشدید کسری بودجه دولت در سال آینده باعث تحریک بازار ارز شود.

با وجود این سه سیگنال تقویت‌کننده سمت تقاضا در بازار ارز اخباری مثل مثبت شدن رشد اقتصادی در تابستان امسال، اخبار مربوط به توزیع گسترده واکسن کرونا و احتمال بازگشت بایدن به برجام نیز احتمالا اجازه تداوم نوسان بازار ارز را نخواهند داد.

آیا بازار ارز در فردا طبق انتظار عمل می‌کند؟

آخرین اخبار از بازار ارز را در صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.