سورنا بورس پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی ۱۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: گفته می‌شد که دیروز میزان خریدهای ارزی افزایش پیدا کرد. از نگاه برخی فعالان، دلیل اینکه مرز روانی ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی حفظ شد، افزایش عرضه ارز توسط بازارساز بود. در واقع بازارساز در برابر افزایش تقاضای معامله‌گران ایستاد.

روز چهارشنبه صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار خود را روی عدد ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومانی قرار دادند که ۷۰۰ تومان زیر عدد بازار آزاد بود. در بازار متشکل ارزی نیز نرخ فروش دلار به عدد ۲۳ هزار و ۱۵۴ تومان رسید

به‌نظر می‌رسید بازارساز سعی داشت با پایین نگه داشتن قیمت فروش خود به معامله‌گران این سیگنال را مخابره کند که همچنان به‌دنبال پایین بردن قیمت‌هاست. با این حال خطر فروش در نرخ‌های پایین این است که موجب می‌شود صف‌های آربیتراژی در بازار تشکیل شود. درحالی‌که کشور با شدت گرفتن تعداد بیماران کرونایی مواجه است، عده‌ای به قصد کسب سود در صف‌های صرافی‌های بانکی قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند که به‌عنوان مثال، برای دریافت هر دلار، ۷۰۰ تومان سود کنند. آنها در صورتی که ۲ هزار دلار دریافت کنند، با فروش این ارز در بازار آزاد حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان سود خواهند کرد.

درست است که در شرایط کنونی، هراس از به نتیجه رسیدن مذاکرات موجب می‌شود که افراد کمتری برای خرید ارزان به بازار مراجعه کنند، ولی بازارساز می‌تواند با نزدیک کردن قیمت صرافی‌های و بازار آزاد زمینه‌ساز کاهش نوسانات در بازار شود و مانع از تجمع افراد در دوران کرونا شود.

عمده تحلیلگران باور دارند، بازارساز در صورتی که بتواند چند ماه قیمت را در یک دامنه محدود نگه دارد، با هزینه کمتری موفق به پایین بردن قیمت دلار خواهد شد. در واقع زمانی که سفته‌بازان از افزایش قیمت دلار ناامید شوند، به‌‌طور خود به خودی از بازار خارج خواهند شد.

سفته‌بازان در شرایط کنونی به‌دنبال خرید ارز در قیمت‌های پایین‌تر هستند. شاید اگر بازارساز قیمت را در همین کانال ۲۴ هزار تومانی نگه دارد، خود به خود سفته‌بازان نیز از خرید ارزان ناامید شوند و کم‌کم به سوی بازارهای دیگر حرکت کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا سورنا بورس بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.