سورنا بورس عملکرد هفتگی سبد سهام عدالت / ادامه روند نزولی سبد سهام عدالت - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، حدود ۲ هفته است که روند سبد سهام عدالت نزولی است و ارزش سهام عدالت از ۱۴/۲ میلیون تومان به ۱۲/۵ میلیون تومان رسیده و این افت قیمت به دلیل معاملات منفی نمادهای شاخص‌ساز در بازار سهام است.

گروه‌های پالایشی، پتروشیمی، فلزات اساسی و خودرویی در جریان معاملات این هفته روندی نزولی داشتند و معاملات منفی این نمادها باعث روند نزولی سبد سهام عدالت شد.

ارزش سهام عدالت قبل از دوره اصلاح قیمتی بازار سهام حدود ۲۱ میلیون تومان بود اما این افت قیمت در حالی بود که در بهمن ماه قرار است ۴۰ درصد باقی‌مانده این سبد آزادسازی شود و هنوز فروش این سبد در بازار سهام متوقف است.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند سهام عدالت در بلندمدت سبدی ارزنده است اما در کوتاه مدت بازدهی زیادی نخواهد داشت و از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند بازار سهام در جریان معاملات دو هفته آتی باید نمادهای شاخص‌ساز رشد خواهند کرد و ارزش سهام عدالت نیز به تبع رشد این نمادها رشد خواهد کرد.

البته باید اشاره کرد که فروش سهام عدالت در بازار سرمایه باعث افزایش عرضه در کلیت بازار و همچنین نوسان‌گیری شرکت‌ها و حقوقی‌ها از سبد سهام عدالت بود و به همین دلیل فروش‌ها متوقف شد.

با این حال توقف فروش سهام عدالت به مدت طولانی دوام نخواهد داشت و متولیان بازار معتقدند فروش سبد سهام عدالت در بازار سهام باید با برنامه‌ریزی و قوانین و مقرراتی انجام شود تا ضربه‌ای به معاملات بازار سهام وارد نکند و سهامداران نیز بتوانند پول فروش سهام عدالت خود را به محض فروش سهام دریافت کنند.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.