سورنا بورس عبور از سد تحریم‌ها با حفظ سنگر تولید ملی - سورنا بورس

دیانی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص راهکارهای حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: امروز کیفیت کالای ایرانی در معرض تهاجم رسانه‌ای قرار گرفته در حالیکه برخی از کالاهای ایرانی با کیفیت مطلوب در کل دنیا مصرف می‌شود و باید زیر‌ساخت‌های فرهنگی در این خصوص ایجاد شود.

به گزارش سورنا بورس، وی ادامه داد: کالاهایی داریم که در برابر کالاهای خارجی کیفیت بسیار بالایی دارند و این وظیفه رسانه‌ها است که زمینه‌های فرهنگی را ایجاد کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد:اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و برخی از تصمیم سازان هنوز این موقعیت را درک نکرده‌اند . باید بستر محکمی را در برابر امریکا فراهم کنیم و برای تحریم‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

دیانی بیان کرد:باید تولید ملی را با برند داخلی عرضه کنیم همچنین باید شرط حضور برندهای خارجی در کشور ، صادرات ۳۰ درصدی باشد.

وی افزود: می‌توانیم در برابر تحریم به شرط آمادگی اقتصادی و حفظ سنگر تولید ملی مقاومت کنیم. در شرایطی که افراد سود را در بازار سکه و دلار طلب می‌کنند، تولید‌کنندگانی که به تولید روی آورده‌اند قهرمان ملی هستند.

دیانی با اشاره به هزینه های مالی بالا در بخش تولید گفت: هزینه تولید در ایران ۲۷ درصد و در ترکیه ۳ تا ۴ درصد است و نرخ کارگر و بهره‌وری در ترکیه پایین‌تر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: اقتصاد بدون پیشران‌های صنعتی رشد نمی‌کند، طی سال‌های اخیر اجازه نداده‌ایم بخش خصوصی بزرگ رشد پیدا کند در حالیکه توانمند‌سازی بخش خصوصی با رانت تفاوت دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌های جدید ارزی ،شجاعانه‌ترین تصمیم در این شرایط بود ولی باید اصلاحات آن به صورت روزمره انجام شود به طور مثال دولت نباید به واردات کالاهای لوکس خارجی دلار ۴۲۰۰ اختصاص دهد و این ارز باید به واردات مواد اولیه اختصاص یابد و سیاست‌های با‌ثبات ارزی اعمال شود.

دیانی تصریح کرد: ساختار اقتصادی ما چندین دهه واردات محور بوده و باید با اعمال مشوق‌های لازم به سمت صادرات برویم.

هدایت سرمایه به تولید با ایجاد شرایط جذاب سرمایه‌گذاری

بر اساس این گزارش سلیمانی تولید کننده داخلی در ادامه برنامه در خصوص مشکلات تولید گفت: باید شرایطی را به وجود آوریم تا نقدینگی به سمت تولید برود و شرایط برای سرمایه‌گذاری جذاب شود و سود بهتری نسبت به بانک و دلار و سکه بدهد.

وی ادامه داد:در حال حاضر توان صادرات کالای ایرانی را داریم اما باید قیمت انرژی را واقعی کنیم و ابزارهای جدید را به کار ببندیم .

سلیمانی درباره بازار هدف تولیدکنندگان گفت: تولید کنندگان داخلی باید با توجه به نیاز بازار هدف محصول را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا تولید کنند.

بر اساس این گزارش فاضلی رییس اتاق اصناف در ادامه اظهار داشت: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید ملی اما همچنان تولید مورد حمایت جدی قرار نگرفته است .

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه توسعه پنجم در حوزه تولید بر اساس برنامه پیش نرفته است گفت: سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط از تولید کالای داخلی به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص کیفیت تولیدات داخلی گفت:یکی از ایرادات تولیدکنندگان ما نشناختن ذاعقه ایرانی است و متاسفانه از لحاظ فرهنگی جا انداخته‌اند کالای ایرانی را با برند خارجی بهتر خریداری می‌کنند.

فاضلی تصریح کرد:ما در کشور استراتژی معین برای تولید نداریم. باید ابزار لازم برای جنگ اقتصادی فراهم شود و در کنار مسایل پولی ،باید قوانین و دستورالعمل‌ها نیز در کنار تولید داخلی و در راستای حمایت از آن باشند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 304 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.