سورنا بورس شاخص بورس کاهشی شد - سورنا بورس

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۴۲۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۵۴ واحدی تا رقم ۱۷ هزار و ۷۶۵ واحدی پایین رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز با افت ۲۳۰ واحدی در تراز ۸۹ هزار و ۷۰۳ واحدی نشست و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۸ و ۴۸۵ واحد افت کردند.

نماد پالایش نفت بندرعباس، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب با ۸۸، ۴۸ و ۳۱ واحد تاثیر افزاینده بیشترین نقش را در نوسانات صعودی بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و صنعتی و معدنی چادرملو سعی کردند نماگر بازار را در تراز پایین‌تری نگه دارند.

در معاملات امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، سهام شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی اکثرا روند رو به رشدی را تجربه کردند، هر چند که این روند چندان زیاد نبود. اما در گروه محصولات شیمیایی اکثریت نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی نیز اکثریت نمادها از جمله آنهایی که حجم و ارزش معاملات بالایی داشتند با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. علاوه بر این خودرویی‌ها نیز وضعیت مشابهی داشتند و حتی اکثریت نمادهای قندی وضعیت قرمز را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست‌به‌دست شدن ۵۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۴۷۶ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان دادوستدهایی در نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شازند اشاره کرد. این دو سهم امروز جزو نمادهایی بودند که بیشترین حجم و ارزش معامله را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز با رشد اندک ۰.۶ واحدی روبه رو شد و به رقم ۹۲۰.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به ۱۰۱ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست‌به‌دست شدن ۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۱ هزار نوبت دادوستد بود.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها