سورنا بورس سال ۹۹ تولید ماسک ۱۳۷ برابر شد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، تولید مناسب اقلام مرتبط با کرونا، فراوانی دسترسی به این کالاها و متعاقب آن کاهش قیمت در بازار برای دسترسی عموم مردم از آغاز شیوع کرونا در دستور کار دولت قرار گرفت.

یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ برای تحقق «جهش تولید» استفاده از ظرفیت‌های خالی بود. به همین شیوه توانست از آمار تولید روزانه نزدیک به ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه ۹۸، امروز به بیش از ۲۸ میلیون عدد در روز برسد.

در این راستا تغییر کاربری و تولید سه‌شیفته در شرکت‌های پوشاکی، همچنین به تحقق این هدف کمک کرد.

تولید ماسک تنفسی سه‌لایه پیش از شیوع کرونا روزانه ۲۰۰ هزار عدد بود که مطابق آخرین آمارها اکنون به ۲۷ میلیون عدد در روز رسیده و حاکی از افزایش ۱۳۵ برابری است.

افزایش تولید دستکش

در ماسک N۹۵ که تا قبل از کرونا آمار تولید آن روزانه پنج هزار عدد بود، اکنون با رشد بیش از ۲۱۳ برابری به عدد یک میلیون و ۶۶ هزار عدد در روز رسیده‌ایم.

همچنین کارخانجات داخلی موفق شدند تولید دستکش طبی را با رشد بیش از سه برابری، از روزانه دو میلیون عدد به ۶ میلیون عدد در روز افزایش دهند.

اکنون تعداد کل واحدهای تولیدی دارای مجوزهای لازم (اعم از پروانه بهره‌برداری یا پروانه ساخت سازمان غذا و دارو) ۳۰۳ واحد است که به تولید روزانه ۲۶ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک سه لایه و یک میلیون و ۶۶ هزار و ۴۰۰ ماسک N۹۵ می‌پردازند.

از این تعداد، ۲۳۶ واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند که به تولید روزانه ۱۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک سه‌لایه و ۶۸۲ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک N۹۵ می‌پردازند.

همچنین، تعداد واحدهای دارای پروانه ساخت سازمان غذا و دارو ۴۲ واحد است که تولید روزانه آنها چهار میلیون و ۶۴۲ هزار عدد ماسک سه‌لایه و ۱۵۵ هزار عدد ماسک N۹۵ است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : صنعت و معدن تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.