سورنا بورس رکود و سکوت بر بازار اقلام اساسی حاکم است - سورنا بورس

قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی، با اشاره به اینکه رکود، سکوت و بلاتکلیفی بر بازار اقلام اساسی حاکم است، اظهار کرد: هم اکنون از رونق بازار اقلام اساسی خبری نیست و دولت برای کالاهایی که گشایش ارز می‌کند، مشکلی در تامین و توزیع وجود ندارد.

به گزارش سورنا بورس، وی از کاهش قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و افزود: در شرایط کنونی نوسان قیمت محصولاتی همچون حبوبات و قندوشکر را نمی‌توان اظهار کرد، چرا که این موضوع بر افزایش قیمت دامن می‌زند.

حسنی با اشاره به تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بازار اقلام اساسی، بیان کرد: اگر دولت بتواند به موقع به ارزهای درخواستی تجار پاسخ دهد، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت، در غیر این‌صورت، قیمت اقلام دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهند گرفت.

عضو اتحادیه مواد غذایی اختلاف فاحش ارز ۴۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومانی را منشاء اصلی فساد و رانت دانست و گفت: با توجه به آنکه دولت به بسیاری از کالاهای غیرضرور اعم از نوشیدنی‌ها و تنقلات خاص، ارز اختصاص می‌دهد، تقاضا داریم که در جهت کنترل نرخ ارز در بازار آزاد محدودیت‌هایی در اختصاص ارز کالاهای درجه ۲ و ۳ به کار گیرد، چرا که بیش از ۲۰ درصد کالاهای ثبت سفارش شده در اولویت نیستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.