سورنا بورس روند افزایشی قیمت اغلب مسکوکات طلا در بازار - سورنا بورس

افزایش قیمت ارزهای عمده به‌ویژه دلار آمریکا در بازار آزاد سبب شد تا قیمت طلا و مسکوکات آن نیز در بازار آزاد تهران روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز (یکشنبه) در حالی‌که در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا بدون تغییر بود و یک هزار و ۳۳۱ دلار و ۷۹ سنت دادوستد می‌شد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ایران با هشت هزار و ۳۱۰ ریال رشد به یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۴۴۰ ریال رسید.

فعالان حوزه طلا و سکه، علت این افزایش را بیش از هر چیز به رشد قابل تامل نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد نسبت می‌دهند که به رقم ۴۶ هزار ریال رسیده است.

از آن‌جا که قیمت طلا در بازار ایران از حاصل ضرب قیمت جهانی این فلز گران‌بها در نرخ برابری دلار حاصل می‌شود، امروز اغلب مسکوکات طلا نیز در بازار رشد قیمت داشتند اما سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ هزار ریال عقب‌گرد ثبت کرد و ۱۵ میلیون و ۱۶۹ هزار ریال فروخته شد.

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم و نیز نیم‌سکه هر کدام با ۵۰ هزار ریال به ترتیب ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و هفت میلیون و ۳۹۵ هزار ریال فروخته شدند و قیمت ربع‌سکه با رشد ۴۰ هزار ریالی به ۴ میلیون و ۳۸۵ هزار ریال رسید.

سکه گرمی نیز از دایره افزایش قیمت‌ها عقب نماند و با افزایش ۱۰ هزار ریالی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال به‌فروش رفت.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.