سورنا بورس درآمد فروشگاه های اسباب بازی - سورنا بورس

بارها دیده ایم که بچه ها دست خالی از کنار اسباب بازی فروشی ها رد نمیشوند و پدر و مادر خود را مجبور به خرید حداقل یک اسباب بازی میکنند.

یکی از مغازه های پرسود اسباب بازی فروشی است که اگر بتوانید در کنار مغازه خود یک فروشگاه اینترنتی هم راه اندازی کنید، سودتان چندین برابر خواهد شد.

خرید اسباب بازی بسیار در سال های اخیر بصورت اینترنتی رواج گرفته است.

راه اندازی یک اسباب بازی فروشی یک راه کار آفرینی است که چون با بچه ها سر و کار دارد از جمله مشاغل شاد محسوب می شود.

در دنیا فروشگاه های اسباب بازی فروشی بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه دارند و رشد چشمگیری در آینده نزدیک برای صنعت اسباب بازی پیش بینی می شود.

خرده فروشی یکی از بخش های مهم این صنعت است که ضامن بقای آن نیز محسوب می شود.

خرده فروشان صنعت اسباب بازی سازی با توجه به نیاز های بومی و منطقه ای اسباب بازی های مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

 

راهنمای راه اندازی اسباب بازی فروشی (فیزیکی و آنلاین)

هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اسباب‌بازی به چند بخش تقسیم می‌شود:

  1. اسباب‌بازی فروشی مثل هر کسب و کار دیگری به مکانی برای فروش محصولات نیاز دارد. هزینه خرید یک مغازه یا اجاره آن می‌تواند با توجه به موقعیت مکانی که دارید متغیر باشد.
  2. هزینه خرید اقلام اولیه هم یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های شماست. برای راه‌اندازی یک فروشگاه حداقل به ۱۰۰ قلم جنس متنوع نیاز دارید و اگر از هر کدام حداقل ۵ عدد خریداری کنید، شما به سرمایه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.
  3. در صورت گسترش کسب و کار باید هزینه نیروی انسانی که به کمک شما می‌آیند را هم حساب کنید.
  4. هزینه‌هایی مثل هزینه برق و سیستم سرمایشی گرمایشی را هم باید در نظر بگیرید.

 

 

هزینه راه‌اندازی یک فروشگاه اسباب‌بازی آنلاین

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به یک سایت نیاز دارید تا در آنجا محصولات خود را به فروش برسانید.

شما چند راه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین اسباب‌بازی دارید:

  1. طراحی سایت اختصاصی از طریق کدنویسی که اگر بخواهید برون سپاری کرده و از یک برنامه‌نویس بخواهید یک سایت آماده به شما تحویل دهد باید حدودا ۱۰۰ میلیون هزینه کنید.
  2. طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی با سایت‌‌سازهای آماده مثل سی فایوبا هزینه‌ای کمتر از ۱ میلیون تومان هم برای شما ممکن است.
  3. استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس و فروشگاه‌ساز محبوب آن، یعنی ووکامرس، فروشگاه‌سازی که ۴۲% فروشگاه‌های موجود حیاتشان را به آن مدیون هستند. هزینه راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بر پایه ووکامرس از ۲ میلیون شروع می‌شود و با حداکثر ۱۰ میلیون تومان می‌توانید یک فروشگاه بسیار قدرتمند داشته باشید.

 

راه های افزایش درآمد

۱- خرید عمده

یکی از اهرم های سود آوری برای هر کاری خرید عمده با قیمت به صرفه است.

اسباب بازی فروختن نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک فروشنده حرفه ای باید بتواند منبع خرید مناسب و مقرون به صرفه برای خود پیدا کند.

مذاکره یکی از هنر های مهمی است که هر فروشنده ای باید داشته باشد و در این مرحله از کار خود به آن نیاز ضروری پیدا می کند تا بتواند به خوبی با فروشندگان عمده توافق کند.

۲-شناخت نیاز های مشتریان

فروشنده ماهر مشتریان خود را حفظ می کند.

با شناخت مشتریان و استفاده از روش های بازاریابی و تبلیغات پای آن ها را بار ها و بار ها به مغازه ی خود باز کنید.

بچه ها از روی علاقه خرید می کنند. سعی کنید اسباب بازی هایی را که در بین کودکان محبوب تر است مانند فیگور اکشن های مرد عنکبوتی ،بتمن و …رابیشتر در مرض نمایش بگذارید.

در صورتیکه مشتری به قصد خرید یک اسباب بازی وارد شده است بهتر است گزینه های متناسب دیگری از اسباب بازی های جدید را نیز به وی پیشنهاد دهید.

 

۳-موفقیت فروشگاه اسباب بازی

البته در کنار تمام موارد مهمی که در بالا ذکر شد، باید گفت موفقیت یک فروشگاه اسباب بازی به جذابیت آن وابستگی بسیاری دارد.

بچه ها با ورود به یک مغازه اسباب بازی فروشی باید جذب و مبهوت اسباب بازی های جدید شوند تا برای خرید از آن اسباب بازی فروشی اقدام کنند.

۴-اسباب بازی فروشی آنلاین

اگر بتوانید در کنار مغازه خود یک فروشگاه اینترنتی هم راه اندازی کنید، سودتان چندین برابر خواهد شد.

بازارهاي بزرگ اسباب بازی فروشی

ايالات‌متحده با داشتن بازاري ۲۲ ميليارددلاري در زمره مهم‌ترين و بزرگ‌ترين بازارهاي اسباب‌بازي در جهان است.

پس از آمريكا، كشورهاي ژاپن، چين، بريتانيا و فرانسه داراي بزرگ‌ترين بازارهاي اسباب‌بازي در جهان هستند

و مردم اين كشورها به مراتب بيشتر از سايرين اسباب‌بازي مي‌خرند.

اين به آن معناست كه بخش اعظم بازار اسباب‌بازي در اين كشورها متمركز شده است.

آسيا با داشتن بيشترين جمعيت در بين قاره‌هاي جهان، ۲۵درصد بازار اسباب‌بازي را داراست.

نرخ بالاي زادوولد و به تبع آن جمعيت قابل توجه كودكان موجب شده بازار اسباب‌بازي در اين كشورها بالاترين رشد را داشته باشد .

گمان مي‌رود بازار اسباب‌بازي آسيا در آينده‌اي نزديك بازار اروپا و آمريكاي‌شمالي را پشت سر بگذارد.

اما بيشترين رشد بازار در اين بخش مربوط به اقتصادهاي نوظهور يعني برزيل، روسيه، چين و هند است كه به طور ميانگين رشد سالانه بازار اسباب‌بازي‌شان به ۱۳درصد بالغ مي‌شود.

مشكلات اقتصادي موجب شده بازار اسباب‌بازي در اتحاديه‌اروپا كه زماني داراي ۳۲درصد بازار جهاني بود به ۲۸درصد از مجموع بازار جهاني برسد.

پيش‌بيني‌ها مي‌گويد با وجود كاهش نرخ زاد و ولد در مقياس جهاني گردش مالي صنعت اسباب‌بازي به دليل بالا رفتن قيمت‌ها و توجه بيشتر خانواده‌ها به نياز بچه‌ها كاهش نخواهد يافت.

با وجود وخامت اوضاع اقتصاد جهاني، اسبا‌ب‌بازي همچنان يكي از اقلام اصلي خريد براي كودكان در كشورهاي توسعه‌يافته و در حال توسعه باقي خواهد ماند.

غول های اسباب بازی ساز

حدس‌زدن اين كه كدام كشور بزرگ‌ترين توليدكننده اسباب‌بازي در جهان است، كار آساني نيست اگر وفور اسباب‌بازي‌هاي چيني در بازار موجب شده تصور كنيد سرزمين چشم‌بادامي‌ها بزرگ‌ترين توليدكننده اسباب‌بازي در جهان است در اشتباه هستيد

چين به‌واسطه در اختيار داشتن نيروي كار ارزان و ارزي كه توسط دولت كنترل مي‌شود و نرخ برابري آن با ساير ارزها پايين نگاه داشته مي‌شود،

بزرگ‌ترين توليدكننده اسباب‌بازي در جهان از حيث كميت است شركت‌هاي اسباب‌بازي چيني سال گذشته ميلادي در مجموع حدود ۱۳ ميليارد دلار اسباب‌بازي توليد كردند

در همان سال صادرات اسباب‌بازي از چين به ۱۰.۵ ميليارد دلار بالغ شد كه بخش اعظم آن روانه بازارهاي اروپا و آمريكاي‌شمالي شد.

درست است كه چين بزرگ‌ترين صادركننده اسباب‌بازي دنياست، اما وقتي پاي اعداد و ارقام در بين باشد ايالات‌متحده در جايگاه بزرگ‌ترين توليدكننده اسباب‌بازي دنيا قرار مي‌گيرد.

اين كشور خاستگاه بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليدكننده اسباب‌بازي دنياست.

ماتل و هاسبرو به عنوان اولين و دومين شركت بزرگ اسباب‌بازي دنيا با گردش مالي ۶.۵ و ۴.۲ ميليارد دلار در سال، مليت آمريكايي دارند.

در بين ۱۰ شركت برتر اسباب‌بازي‌ساز دنيا حتي نام يك شركت چيني هم به چشم نمي‌خورد.

به عبارت ساده‌تر چيني‌ها توليدكننده اسباب‌بازي‌هاي ارزان و بي‌كيفيت هستند ، در حالي كه شركت‌هاي بزرگ اين صنعت به توليد محصولات پيشرفته و با كيفيت مشغولند.

چشم‌انداز آينده

بررسي وضع فعاليت ۱۰ شركت بزرگ اسباب‌بازي دنيا به‌تنهايي مي‌تواند نشانگر چشم‌انداز اين صنعت در آينده باشد. تقريبا همه اين شركت‌ها توليدكننده محصولات با فناوري بالا هستند و نوآوري در آنها حول محور توليد محصولات داراي فناوري بالا دور مي‌زند.

توليدات اين شركت‌ها به شكلي از فناوري‌هاي نوين الهام گرفته‌اند.

به عنوان مثال ماتل كه بزرگ‌ترين اسباب‌بازي‌ساز دنياست در كنار عروسك‌هاي باربي (محصولي كه توليدش در انحصار اين شركت است) طيفي از محصولاتي مانند انواع اسباب‌بازي‌هاي رباتي و نمونه اسباب‌بازي قهرمانان كارتوني را نيز مي‌سازد.

با توجه به تغيير نگاه جهاني به ايالات‌متحده به عنوان بزرگ‌ترين ابرقدرت دنيا باعث شده عبارت «MADE IN USA » ديگر مولفه خيلي مهمي براي خريداران نباشد.

خرید اسباب بازی و انواع اکشن فیگور در فروشگاه اینترنتی ژپتویز.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.