سورنا بورس خودروسازان چینی در کمین بازار ایران - سورنا بورس

محمد بیاتیان ،دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره وضعیت قراردادهای خودرویی با خروج آمریکا از برجام گفت: ماکرون اعلام کرده است اتحادیه اروپا با وجود خارج شدن آمریکا از برجام استقلال خود را خواهد داشت و از شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند حمایت می‌کند.

به گزارش سورنا بورس، وی افزود : از سوی دیگر دولت اعلام کرده است برخلاف نوبت‌های گذشته قراردادهای خودرویی به گونه‌ای تنطیم شده‌اند که اگر خودروساز خارجی بخواهد از آن خارج شود باید غرامت سنگینی به ایران بپردازد با این وجود محتوای قراردادهای خودرویی محرمانه بوده است.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: درصوتیکه طی ۱۸۰ روز آینده تحریم‌های آمریکا متوجه خودروسازان خارجی هم شود به نظر می‌رسد شرکت‌های رنو ،پژو و سیتروئن متناسب با منافع خود تصمیم‌گیری کنند .

بیاتیان تصریح کرد: با این وجود خودروسازان خارجی روند سرمایه‌گذاری خود در ایران را به شدت کند خواهند کرد.

کارشناس خودرو همچنین با اشاره به قیمت خودرو در کشور گفت : تجربه سال‌های ۹۱ و۹۲ نشان می‌دهد خودرو داخلی در این شرایط استعداد گرانی پیدا می‌کند، اما از آنجا که اقتصاد کشور در حال رکود به سر می‌برد افزایش نامتعارف می‌تواند به انجماد بازار خودرو منجر شود.

وی خاطر نشان کرد : در سال‌های پیش که خودرو مشمول تحریم‌های بین‌المللی شد به علت گرانی قطعات قیمت خودروهای غیرکیفی داخلی شتاب گرفت و راه برای ورود خودروهای از رده خارج شده چینی باز شد، لذا به نظر می‌رسد بجای هموارسازی مسیرهای ورود خودروی چینی باید مقاوم سازی اقتصاد را به شکل واقعی آغاز کرد.

 

منبع: شهر فردا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.